Program - Industry program

Online katalog

Industry program

Jak se dělá zvuk pro film

Juraj Mravec | 60 min | CS

Krok za krokem, úplně od začátku. Od vytvoření nahrávky v terénu po finální mix do kina. Ve své přednášce Juraj Mravec přiblíží profesi zvukového mistra v prostředí filmové a televizní tvorby, popíše svoji cestu filmovým světem a vysvětlí základní principy a postupy používané při vzniku zvukové složky filmových a televizních děl. Přednáška bude obohacena praktickými zvukovými a filmovými ukázkami.

Jak se dělá zvuk pro film

Út 6/10/2020
08.30-09.30
Zámek - Zrcadlový sál

CEE Animation: Pitching – Krátké filmy

různí / various | 75 min | EN

Tato kategorie představí 10 krátkých animovaných projektů ve vývoji.

Během prezentace budou mít týmy jednotlivých projektů 5 minut na pitching filmu před porotou složenou ze tří představitelů studií a před odborným publikem.

Vedoucí kategorie: Aneta Ozorek (Polsko)

Porota: Wendy Griffiths (Dark Prince, Francie), Karten Matern (Balance Film, Německo) a Anna Zača (Lotyšská asociace animace, Mezinárodní filmový festival v Rize).

CEE Animation: Pitching – Krátké filmy

Út 6/10/2020
10.00-11.15
Zámek - Zrcadlový sál

CEE Animation: Pitching – TV seriály a speciály

různí / various | 90 min | EN

Tato kategorie představí 9 televizních animovaných projektů ve vývoji.

Během prezentace budou mít týmy jednotlivých projektů 7 minut na pitching filmu před porotou složenou ze tří představitelů studií a před odborným publikem.

Vedoucí kategorie: Martina Peštaj (Slovinsko)

Porota: Stefan Pfäffle (KiKA – Kinderkanal ARD/ZDF, Německo), Michaela Sabolčáková (Rozhlas a televízia Slovenska), Nils Stokke (Sparkmedia, Norsko).

CEE Animation: Pitching – TV seriály a speciály

Út 6/10/2020
11.30-13.00
Zámek - Zrcadlový sál

Vstup do světa animace – Nekonečný svět příběhů

Martin Kotík | Česká republika | 60 min | CS

Animace se využívá téměř všude. Nejsou to jen filmy, ale také dětské seriály, reklamy, hry i rozšířená a virtuální realita. Existuje celá řada animačních technik od loutkové přes ploškovou, 2D až po 3D, takže se nejedná vždy jen o práci za počítačem, ale také o práci rukama. Vyrobit celovečerní animovaný film trvá několik let a podílí se na něm stovky tvůrců nejrůznějších řemesel – scénáristé, animátoři, kteří oživí neexistující postavy, designéři a ilustrátoři, kteří fantastické světy navrhují, programátoři pro vývoj nástrojů, 3D grafiky a další.

Vstup do světa animace – Nekonečný svět příběhů

St 7/10/2020
08.30-09.30
Zámek - Zrcadlový sál

CEE Animation: Pitching – Celovečerní filmy

různí / various | 60 min | EN

Tato kategorie představí 7 celovečerních animovaných filmů.

Během prezentace budou mít týmy jednotlivých projektů 7 minut na pitching před porotou složenou ze tří představitelů studií a před odborným publikem.

Vedoucí kategorie: Aneta Ozorek (Polsko)

Porota: Annemie Degryse (Lunanime/Lumiere, Belgie), Jakub Karwowski (Letko, Polsko), Esben Toft Jakobsen (animátor a režisér, Dánsko).

CEE Animation: Pitching – Celovečerní filmy

St 7/10/2020
10.00-11.00
Zámek - Zrcadlový sál

CEE Animation: Pitching – XR projekty

různí / various | 30 min

Tato kategorie je letos v rámci soutěže CEE Animation Forum vyhlašována poprvé. Představí 3 projekty s rozšířenou realitou.

Během prezentace budou mít týmy jednotlivých projektů 5 minut na pitching filmu před porotou složenou ze tří představitelů studií a před odborným publikem.

Porota: Manu Weiss (umělec věnující se imerzivním médiím, Švýcarsko), Milivoj Popović (Prime Render Studios, Chorvatsko), Veljko Popović (Prime Render Studios, Chorvatsko).

CEE Animation: Pitching – XR projekty

St 7/10/2020
11.30-12.00
Zámek - Zrcadlový sál

Masterclass: Kuky se zvučí

Juraj Mravec | Česká republika | 60 min | CS

Mistr zvuku Juraj Mravec se během své kariéry podílel na 50 celovečerních filmech a 50 seriálech. Od roku 2011 pracuje v předním zvukovém studiu Boompost v Londýně. Za svoji práci na historickém seriálu Koruna, který vznikl pro Netflix, získal cenu BAFTA a za film Kuky se vrací Českého lva.

Zejména na příkladu Kukyho se Juraj podělí o své zkušenosti při práci na zvukové složce animovaných filmů a zaměří se na specifika, která zvukovou tvorbu pro animovaný film charakterizují.

Masterclass: Kuky se zvučí

St 7/10/2020
13.00-14.00
Zámek - Zrcadlový sál

Na plnou pusu: když animovaný film ozvučí jen lidský hlas

Eliška Děcká | 90 min | CS

Autoři animovaných filmů jsou zvyklí vytvářet nejrůznější fikční světy, v nichž se odpoutávají od pravidel a zvyklostí světa reálného a namísto nich přicházejí s řádem a univerzem vlastním, fungujícím na základě jejich autorských rozhodnutí a představ. Snad nejpatrnější to bývá ve vizuální rovině filmu, skrze nejrůznější obrazové metafory, prolínání, manipulace s prostorem i lidskými figurami. Obdobně realitou nesvázaný přístup lze nalézt i ve stopě zvukové, kde autoři/zvukaři rádi využívají mnohdy nečekaně originálních prostředků zvukového vyjádření, včetně toho nejdostupnějšího ze všech – lidských úst. Výsledkem takovéhoto nezvyklého ozvučení animace pak může být fascinující vokální krajina dodávající pohyblivému obrazu specifické kouzlo, vtip, či naopak melancholii nebo tajemnost.

Na plnou pusu: když animovaný film ozvučí jen lidský hlas

St 7/10/2020
14.30-16.00
Zámek - Zrcadlový sál

Mistr zvuku Ivo Špalj – Rozhovor

Ivo Špalj, Jan Čeněk | 60 min | CS

Při příležitosti udělení Ceny za celoživotní přínos animovanému filmu mistru zvuku Ivo Špaljovi dojde v rámci programu Anifilmu 2020 také k jednomu „přátelskému setkání nad zvukem“. Rozhovor s laureátem o jeho přístupu k tvorbě nad jeho mnohočetnou filmografií povede Jan Čeněk, rovněž velice zkušený mistr zvuku a Špaljův kolega z FAMU, kde se oba setkali na katedře zvukové tvorby.

Mistr zvuku Ivo Špalj – Rozhovor

St 7/10/2020
16.00-17.00
volných míst: 85
Kino Varšava

Nové kino 2020–2021

Petr Vítek | Česká republika | 120 min | CS

Nové kino 2020–2021 je vzdělávací projekt určený pro provozovatele kin. Letošní ročník má několik částí. První jsou semináře pro 10 účastníků, kteří se zapojují do aktivit na vybraných filmových festivalech (Liberec, Zlín, Jihlava). Druhou částí jsou prezentace v kinech, kterých se může účastnit až 30 kinařů a kde je představeno fungování jednotlivých kin. A část třetí, což jsou konference, na nichž jsou prezentovány hlavní informace z festivalového dění. Semináře se věnují práci s konkrétním typem filmu a jejich výstupem je veřejná prezentace, která vždy proběhne v rámci industry aktivit daného festivalu. Prezentují jednotliví provozovatelé kin, distributoři a producenti. Snahou seminářů je seznámení profesní veřejnosti s různými pohledy na práci s konkrétními filmy a jejich diváky.

Nové kino 2020–2021

St 7/10/2020
16.00-18.00
Zámek - Zrcadlový sál

Prasení

Mikoláš Fišer, Filip Zatloukal | Česká republika | 90 min | CS

Jubilejní pátá edice animátorského dostaveníčka s pivem a čučendou pro všechny fandy animace, animátory, aspirující tvůrce i náhodné kolemjdoucí se přesouvá z Artrafiky do Liberce.

Již tradičně se program skládá z pásma nejrůznějších animací od desítek tuzemských autorů a tematické soutěžní sekce GIF Competition.

Každý autor má čtyři minuty k naplnění libovolným audiovizuálním obsahem.

Prasení organizují a vizuál mu tvoří: Mikoláš Fišer, Vojta Kočí a Filip Zatloukal.

Prasení

St 7/10/2020
20.00-21.30
Zámek - Zrcadlový sál

Nebojte se dělat hry

Jakub Špiřík | Česká republika | 60 min | CS

To, že neumíte programovat, ještě neznamená, že si nemůžete udělat vlastní hru nebo pracovat v herním studiu! Tato přednáška vám představí základní strukturu herní firmy a ukáže možnosti, jak si vyrobit vlastní hru bez předchozí znalosti programování. Hlavní je nebát se!

Nebojte se dělat hry

Čt 8/10/2020
08.30-09.30
Zámek - Zrcadlový sál

Masterclass: Kreativní přístup k tvorbě počítačových her

Tomáš Dvořák | 90 min | CS

Hudba je nedílnou součástí videoher, dotváří atmosféru prostředí, umožňuje hráčům lépe se sžít s postavou a umocňuje jejich interaktivní prožitek ze hry. Chtěli byste vědět víc o tom, jak se taková hudba vytváří? Tomáš Dvořák si na festival připravil prakticky zaměřenou masterclass, v rámci které vám přiblíží své postupy a zkušenosti. Nebudou chybět ani ukázky, příklady a praktické tipy. Důležitou součástí této lekce bude téma vztahu k vlastní kreativitě a přístupu ke kreativnímu procesu. Jak správně přistupovat k intuici a jak rozvíjet konceptuální kreativitu? Jak se vyvarovat kreativních bloků? Jak najít vlastní cestu a rukopis? To jsou témata často opomíjená, a přitom právě kreativní „workflow“ nejvíce ze všeho ovlivní náš vnitřní pocit štěstí i uspokojení z výsledků.
Masterclass: Kreativní přístup k tvorbě počítačových her

Čt 8/10/2020
10.00-11.30
Zámek - Zrcadlový sál

Ruchové studio BEEP

Česká republika | 480 min

Ruchové Studio BEEP je interaktivní prostor, kde si návštěvníci festivalu mohou vyzkoušet, co obnáší práce ruchaře. Procesem výroby je provede zvukař Kryštof Blabla a ruchařka Andrea Veselková, kteří účastníkům vysvětlí principy tvorby ruchů a ukáží jim, jak vznikají. V závěru programu si každý návštěvník bude moci vyzkoušet, jak by sám naruchoval vybraný obraz z filmu Až po uši v mechu Filipa Pošivače a Barbory Valecké.

Ruchové studio BEEP

Čt-So 8-10/10/2020
10.00-18.00
Zámek

Ne 11/10/2020
10.00-16.00
Zámek

Secret Weapons: Budou počítače animovat za nás?

Šárka Sochorová, Ondřej Jamriška, Jakub Javora | Česká republika | 90 min

Nebudou. Ani umělá inteligence zatím není tak chytrá, aby namalovala celý film sama. Některé technologie z posledních let by ale mohly umělcům sloužit jako prodloužená ruka a ušetřit jim spoustu času u prosvětlovacích stolů nebo tabletů. Jednou z těchto novinek je EbSynth, který si na přednášce představíme a probereme jeho potenciál v klasické animaci a VFX. Ukážeme si zákulisní testy ze dvou připravovaných filmů a zkusíme vás inspirovat k nové tvorbě, protože už chceme v kinech něco jiného, než plastové 3D.
Secret Weapons: Budou počítače animovat za nás?

Čt 8/10/2020
12.00-13.30
Zámek - Zrcadlový sál

Zvuková krajina v krátkých animovaných filmech

Andrea Martignoni | 90 min | EN

Ve složité elektroakustické kompozici, složené ze zvuků nástrojů smíchaných se zvuky zachycenými v reálném prostředí, z elektronického zpracování a samplování, zvuku hlasů a rezonančních těles, je vše dovoleno, ovšem kompozice musí vždy sloužit výlučně filmu.

Andrea Martignoni bude ve své masterclass mluvit o svých zkušenostech z této oblasti a o spolupráci se streetartovým umělcem Blu a s významnými animátory z celého světa. Představí také filmy, na nichž pracoval, a další animované filmy, které ho oslovily z pohledu využití zvuku.

Zvuková krajina v krátkých animovaných filmech

Čt 8/10/2020
14.00-15.30
Zámek - Zrcadlový sál

CEE Animation: Udílení cen

různí / various | 30 min

Na slavnostním udílení cen budou vyhlášeni vítězové jednotlivých kategorií: krátký film, TV seriál/speciál, celovečerní film a rozšířená realita. Každý vítěz získá finanční prémii v hodnotě 1000 eur. Kromě toho budou vyhlášeny také další kategorie - Cena publika (1000 eur) a ceny korporátních partnerů: bezplatná stipendia (Animation Sans Frontières, CEE Animation Workshop), trhy a pitching (Animarkt, Kids Kino.Lab) a další.

CEE Animation: Udílení cen

Čt 8/10/2020
14.00-14.30
Zámek - Kavárna

Představení soutěžních her

Martin Vaňo | Česká republika | 90 min | CS

Přijďte se podívat na hry, které do letošního ročníku Mezinárodní soutěže počítačových her nominoval tým Anifilmu. Patnáct titulů vám představí Martin Vaňo, který je vybíral spolu s Jakubem Dvorským a Pavlem Dobrovským. Kritérii výběru byly jak umělecká stránka, tak gameplay. Mezinárodní porota ve složení Marta Fijak, Rafael Verona a Marek Plichta z nich zvolí vítěze ve dvou kategoriích – Výtvarný počin a Dětská hra. V soutěži jsou i čtyři české projekty.

Představení soutěžních her

Čt 8/10/2020
16.00-17.30
Zámek - Zrcadlový sál

Setkání s tvůrci (česká tvorba)

60 min | CS

Přijďte do zámecké kavárny na neformální setkání s autory soutěžních filmů. Během moderované diskuse se dozvíte mnoho o jejich filmech, inspiraci a řemesle a dostanete prostor i pro vlastní otázky. Moderují dramaturgové festivalu.
Setkání s tvůrci (česká tvorba)

Čt 8/10/2020
16.00-17.00
Zámek - Kavárna

Kulatý stůl: Nová česká animace, její hudba a zvuk

různí / various | 90 min | CS

Společně se stále výrazněji se etablující generací nových českých animátorů a s mezinárodními úspěchy tohoto odvětví se přirozeně formuje i skupina spolupracovníků, kteří při tvůrčím procesu figurují v různých profesích. V případě zvuku a hudby, které v animaci hrají podstatnou úlohu, jsou vazby na konkrétní autory o něco silnější než u jiných filmových forem. Za úspěšným animovaným filmem často stojí (někdy trochu ve stínu) kvalitní soundtrack. Moderované setkání se současnými zvukaři a hudebními skladateli s různorodými zkušenostmi s animací otevře toto přehlížené téma.

Kulatý stůl: Nová česká animace, její hudba a zvuk

Čt 8/10/2020
18.00-19.30
Zámek - Zrcadlový sál

Sós

Magdalena Hejzlarová, Jan Netušil, Barbora Halířová | Česká republika | 90 min | CS

animace-inspirace

Pravidelná pražská akce představí na Anifilmu tři řečníky z oblasti animace, grafiky a vizuálního umění. Ti během 3x20 minut ukážou divákům, co je pro tvorbu inspiruje, kde sosají nápady a kam se obrátí, když už neví jak dál.

Představí se animátorka, výtvarnice a spoluzakladatelka Sósu Magdalena Hejzlarová, animátorka, výtvarnice a gastronomická guru Bára Halířová a motion designér a spoluzakladatel konference Mouvo Jan Netušil.

Sós

Čt 8/10/2020
20.00-21.30
Zámek - Zrcadlový sál

Vstup do světa vizuálních efektů – Cesta do fantazie

Michal Křeček | Česká republika | 60 min | CS

Vizuální efekty (VFX) jsou v dnešní době neodmyslitelnou součástí nejen vysokorozpočtových výpravných filmů, ale také většiny nezávislých projektů, reklam, televizních pořadů a her. Všechny destrukce a deformace, vlny, tekutiny, výbuchy, simulace prachu, ohně, kouře, oblečení a vlasů – to je VFX. VFX jsou fantazie. Jejich vývoj jde pořád dopředu a technologie jsou stále lepší a zajímavější.

Vstup do světa vizuálních efektů – Cesta do fantazie

Pá 9/10/2020
08.30-09.30
Zámek - Zrcadlový sál

Herectví mluveného slova animátory baví a rozvíjí

Pavel Trnka | 60 min | CS

Stahování archivní hudby, hotových ruchů, shánění externích zvukařů a herců, to nejsou pro začínající animátory nijak kreativní činnosti. Kolik z nich se v profesi animátora uživí? Po šestnácti letech workshopů a výuky animace tým Pavla Trnky (výtvarníka a učitele z Hradce Králové) naopak stále více cílí na rozvoj nejrůznějších talentů účastníků místo úzké specializace na animaci a elementární scénář. Právě zvuková složka filmu je často tím nejlepším zpestřením jejich kurzů. Technika postsynchronu v malém nahrávacím studiu umožňuje intenzivně pracovat s dramaturgií a dává příležitost nadaným dětem uplatnit se režijně i herecky.
Herectví mluveného slova animátory baví a rozvíjí

Pá 9/10/2020
10.00-11.00
Zámek - Zrcadlový sál

Prolínání počítačových her a komiksů

Marek Plichta | 90 min

V posledních letech vyšla celá řada děl kombinujících prvky počítačových her a komiksů. V tomto programu se zaměříme na hru Florence a detailně analyzujeme, jakým způsobem prostřednictvím ilustrací, animací a jednoduché interaktivity vypráví jedinečný příběh.

Prolínání počítačových her a komiksů

Pá 9/10/2020
10.00-11.30
Knihovna

Masterclass: Ové Pictures

Veronika Obertová, Michaela Čopíková | 90 min | SK

Ové Pictures je slovenské duo autorek Michaely Čopíkové a Veroniky Obertové, které vzniklo v roce 2010 v Bratislavě. Společně pracují na různorodých projektech, televizních seriálech, reklamách, animacích pro hudební a jiné kulturní akce. Využívají zejména tradiční animační techniky – kresbu a stop-motion animaci, práci s papírem. Získaly mnohá ocenění doma i v zahraničí a v různých evropských městech prezentovaly svou interaktivní výstavu Hľadanie krásy či projekt HUGs.

Masterclass: Ové Pictures

Pá 9/10/2020
12.00-13.30
Knihovna

Čeští skladatelé hudby k animovaným filmům jako světová špička

Jakub Vlček | 90 min | CS

V rámci tématu letošního festivalu se zaměříme na významné české skladatele, kteří se podíleli na tvorbě československých animovaných filmů. Přiblížíme si pozoruhodnou pestrost a specifičnost hudby těchto mistrů prostřednictvím konkrétních vyjadřovacích prostředků, u nichž není přehnané tvrdit, že jsou různorodější než zvuková složka u filmu hraného! Těšte se na množství filmových ukázek, možná přiletí i pár tónů od klavíru v podání přednášejícího (hudebního vědce) Kuby Vlčka.

Čeští skladatelé hudby k animovaným filmům jako světová špička

Pá 9/10/2020
14.00-15.30
Knihovna

Masterclass: Taje filmové hudby

Serge Besset | 90 min | EN

Serge Besset vás provede uměním tvorby hudby pro film. Promluví o své práci skladatele a jejích různých aspektech, jako je kompozice, orchestrace a nahrávání, a také o svém vztahu s režiséry filmů. A v neposlední řadě také o tom, jak může být hudba záludná a změnit vyznění filmu!

Serge Besset je francouzský hudební skladatel, kterého proslavily zejména soundtracky k animovaným filmům. Od roku 1980 vytvořil hudební doprovod k více než 400 animovaných filmů. Za svou práci na filmech Phantom Boy (2015, r. Jean-Loup Felicioli, Alain Gagnol), Teta Hilda (2013, r. Benoît Chieux, Jacques-Rémy Girerd), Život kočky (2010, r. Jean-Loup Felicioli, Alain Gagnol) či Mnich a ryba (1994, r. Michael Dudok de Wit) získal řadu ocenění.

Masterclass: Taje filmové hudby

Pá 9/10/2020
16.00-17.30
Knihovna

Setkání s tvůrci - mezinárodní tvorba

60 min | EN

Přijďte do zámecké kavárny na neformální setkání s autory soutěžních filmů. Během moderované diskuse se dozvíte mnoho o jejich filmech, inspiraci a řemesle a dostanete prostor i pro vlastní otázky. Moderují dramaturgové festivalu.
Setkání s tvůrci - mezinárodní tvorba

Pá 9/10/2020
16.00-17.00
Zámek - Kavárna

Jak nejlépe prezentovat krátké animované filmy?

Luce Grosjean | 90 min | EN

Luce Grosjean vám během devadesátiminutové přednášky představí různé klíčové aspekty úspěchu při distribuci krátkých animovaných filmů a hledání nových příležitostí pro promítání krátkých filmů. Na základě vlastní zkušenosti s distribucí úspěšných krátkých snímků Bloeistraat 11 (2018, r. Nienke Deutz), Vejce (2018, r. Martina Scarpelli) či Prázdný prostor (2017, r. Max Porter, Ru Kuwahata), které měli diváci možnost shlédnout na minulých ročnících Anifilmu, přiblíží různé způsoby, jak propagovat krátké filmy. Jaké jsou skutečné možnosti internetu, odkud se berou peníze na filmovou distribuci? Podíváme se na různé scénáře a ukážeme si, že není jen jedna možná cesta, jak distribuovat krátké filmy, ale že existují i jiné nové způsoby, které je třeba zkoumat.  

Jak nejlépe prezentovat krátké animované filmy?

Pá 9/10/2020
18.00-19.30
Knihovna

Autorské hraní: Ministry of Broadcast, Creaks, Pilgrims

různí / various | Česká republika | 90 min

V rámci autorského hraní budete mít šanci vidět tři české nezávislé hry a jejich autory, kteří vám během hraní budou o svých dílech povídat. První hrou bude dystopická hra Ministry of Broadcast stejnojmenného českého studia. Druhou bude pohádková adventura Pilgrims od Amanita Design a třetí bude Creaks rovněž od Amanity, která měla letos velmi plodný rok.

Autorské hraní: Ministry of Broadcast, Creaks, Pilgrims

Pá 9/10/2020
19.00-20.30
Zámek - Zrcadlový sál

Masterclass: David Silverman

David Silverman | 90 min | EN

Když Simpsonovi získali místo v hlavním vysílacím čase, David Silverman se stal režisérem a později také producentem seriálu. David, který mimo jiné režíroval i Příšerky s.r.o. a Simpsonovi ve filmu, bude hovořit o své kariéře od jejích počátků. Probere například vlastní vývoj jakožto kreslíře a jmenuje také ty, kteří ho ovlivnili. Poté zmíní také práci na volné noze, od níž se nakonec dostal až k Simpsonovým, a samozřejmě nebudou chybět ukázky. Pak bude následovat diskuze o počátcích Simpsonových, a pokud to čas dovolí, i o jiných projektech, na kterých se podílel.

Masterclass: David Silverman

Pá 9/10/2020
20.00-21.30
Knihovna

AAA Menu

Pavel Dobrovský | Česká republika | 90 min

AAA Menu

So 10/10/2020
10.00-11.30
Knihovna

Co můžeš, nahraj si sám

Vladimír Merta | 90 min | CS

Low fidelity jako volba. Kdy a jak se rozhodnout pro vlastní tvorbu sound scape? Mentální mapa hudby. Anticipace a doznění – dva principy nasazování hudby. Je nutno ozvučit každý vizuál? Hudební a filmové ticho. Základy akustiky, jak upravit domácí studio. Aditivní princip, zvukové stopy. Hudební detail. Ilustrace nebo magie (diegéze – mimésis). Co všechno potřebujete? Rozhlídněte se kolem sebe: možnosti nahrávání improvizovaných nástrojů (zvuky těla, dech, hvízdání, hra na hubu, kuchyňské předměty, hračky, plechovky, železa, dýně, nože atd. Jednoduché triky, jak hrát na nástroje, na něž neumíte. Další úpravy v PC.

Jak vyhodnotit výsledek?

Co můžeš, nahraj si sám

So 10/10/2020
10.00-11.30
Zámek - Zrcadlový sál

Výroba zvuku: počátky, experimentování, spolupráce

Larry Sider | 90 min | EN

Když jsem začínal u filmu, byl koncept tvorby zvuku zcela nový. Když jsem pracoval na svém prvním animovaném filmu s bratry Quayovými, na úplném začátku jsme si položili otázku: „Jak se tvoří soundtrack?“ Uvažovali jsme o filmech, které nás spojují – Mazací hlava, Stalker, filmy Jana Švankmajera a Lena Lye, i o méně ušlechtilých tématech, jako je Roadrunner, americká televize a baseball. Od té doby věřím, že nejlepší způsob, jak zpracovat soundtrack, je přistoupit k němu tak, jako by to byl váš první soundtrack v životě, bez očekávání a předsudků.

V této přednášce budu mluvit o tom, jak přemýšlím o zvuku a jak ho učím.

Výroba zvuku: počátky, experimentování, spolupráce

So 10/10/2020
12.00-13.30
Knihovna

Okna do paralelního vesmíru

Ctrl Shift Face | 90 min | CS

Silně realistická deep fake videa s hollywoodskými hvězdami nebo Milošem Zemanem ho díky internetu proslavila po celém světě. Nyní jejich autor, slovenský umělec vystupující pod přezdívkou Ctrl Shift Face, osobně v Liberci přiblíží, jak toto kontroverzní přetváření reality vzniká. Během moderovaného setkání dojde jistě také na technologické otázky a řadu ukázek. S ohledem na skutečnost, že žijeme v čase fake news a šíření dezinformací, se zaměříme i na etickou rovinu falešných videí. Pro více informací navštivte: https://www.youtube.com/c/CtrlShiftFace

Okna do paralelního vesmíru

So 10/10/2020
14.00-15.30
Knihovna

Systém jako narativní nástroj: od generátoru vtipů po filmový zážitek

Marta Fijak | 90 min

Systémy jsou jedinečným aspektem her jako média, jelikož jsou zodpovědné za interakce. Pojďme si o nich tedy promluvit, pobavme se o tom, zda jejich funkcí je pouze zapojení hráčů, nebo zda jsou tyto systémy také součástí široce chápané narace v rámci daného média. A pokud jsou systémy narativními nástroji, pojďme si pohovořit o tom, zda jsou hráči připraveni je tak vnímat, jelikož sám Will Wright prohlásil, že The Sims je parodií a komentářem ke konzumnímu životnímu stylu.

Systém jako narativní nástroj: od generátoru vtipů po filmový zážitek

So 10/10/2020
16.00-17.30
Knihovna

Indie Menu

Jakub Dvorský | 90 min

Jakub Dvorský, zakladatel českého herního studia Amanita Design, vás tradičně seznámí s těmi nejkrásnějšími a nejzajímavějšími nezávislými hrami uplynulého roku.

Indie Menu

Ne 11/10/2020
12.00-13.30
Knihovna

Jak vznikaly Creaks

Jan Chlup, Radim Jurda | Česká republika | 90 min | CS

Výtvarníci a herní návrháři Radim Jurda a Jan Chlup vás provedou vývojem vizuální podoby letošní novinky studia Amanita Design – dobrodružné puzzle hry Creaks – a přiblíží vám vznik surreálního světa plného logických hádanek.
Jak vznikaly Creaks

Ne 11/10/2020
14.00-15.30
Knihovna