Anifilm

online katalog

Industry program

Prezentace studia Sacrebleu Productions

Studio Sacrebleu bylo založeno v roce 1999, na poli animované tvorby tak působí již bezmála dvacet let. Filmy z jeho dílny byly oceněny řadou prestižních cen, mimo jiné Zlatou palmou, Césarem, Zlatým lvem, Stříbrným medvědem a Křišťálem z Annecy. Po svém posledním úspěšném filmu Až na severní pól nyní studio Sacrebleu dokončuje celovečerní film rumunské režisérky Ancy Damianové a ve spolupráci s českou produkční společností Negativ připravuje celovečerní projekt režisérky Michaely Pavlátové s názvem Moje slunce Maad.

Prezentace studia Sacrebleu Productions

Pá 10/5/2019
20.00-21.14
Loutkové divadlo

Pá 10/5/2019
20.00-21.14
Loutkové divadlo

CEE Animation Forum: Soutěž krátkých filmů ve vývoji 1/2

45 min

Jedním z cílů mezinárodní platformy CEE Animation je podporovat mladé profesionály a pomáhat jim realizovat jejich animované projekty tím, že jim poskytne prostor pro navazování spolupráce se zkušenými profesionály z různých zemí a příležitost k vybudování mezinárodní sítě kontaktů. V soutěži se utká celkem třináct krátkých filmů ve vývoji. Každý tým bude mít pět minut na představení svého příběhu, nápadu a budoucího animovaného filmu obecenstvu složenému z potenciálních partnerů, koproducentů a dalších profesionálů.

CEE Animation Forum: Soutěž krátkých filmů ve vývoji 1/2

Út 7/5/2019
10.00-10.45
Schwarzenberský sál

CEE Animation Forum: Soutěž seriálů a TV speciálů ve vývoji

120 min

V minulosti mnoho generací Evropanů vyrostlo na animovaných seriálech ze střední a východní Evropy. Ty pocházely z dob, kdy vlády a veřejnoprávní televize ještě plně financovaly audiovizuální díla. Bohužel v současnosti v našem regionu neexistuje animační trh, a tak se financování animovaného seriálu stalo opravdovým uměním a adrenalinem. Přesto, díky rostoucí spolupráci v našem regionu, financování Evropské unie, novým distribučním platformám a v neposlední řadě díky rostoucímu počtu motivovaných a rychle se učících producentů je zde velká naděje. Přijďte poznat devět nejlepších projektů, které se utkají o pozornost poroty a vás diváků.

CEE Animation Forum: Soutěž seriálů a TV speciálů ve vývoji

Út 7/5/2019
11.30-13.30
Schwarzenberský sál

CEE Animation Forum: Masterclass "International Sales – BAC Films a Wild Bunch"

90 min

Marie-Pierre Vallé je vedoucí akvizic ve společnosti Wild Bunch International Sales, jednoho z předních světových hráčů v oblasti světové distribuce filmů. Wild Bunch spravuje bohatý nabídkový katalog čítající kolem 450 mezinárodních titulů a vyznačuje se výjimečně pestrou škálou distribučních strategií a kanálů, a Alexis Hofmann, vedoucí akvizic ve společnosti BAC Films, která patří k předním francouzským nezávislým distributorům a působí v oblasti kinodistribuce, videoknihoven, placených VOD služeb a TV kanálů, orientuje se také na mezinárodní koprodukce a distribuci, se budou věnovat aktuálním tématům a ve sféře distribuční podpory a prodeje filmových práv. Tuto masterclass moderuje Jean-François Le Corre, producent a zakladatel francouzské produkční společnosti Vivement Lundi!

CEE Animation Forum: Masterclass "International Sales – BAC Films a Wild Bunch"

Út 7/5/2019
15.30-17.00
Schwarzenberský sál

Út 7/5/2019
17.30-19.00
Schwarzenberský sál

CEE Animation Forum: Národní prezentace

Z CEE Animation Fóra vyrostla platforma, která umožňuje producentům navazovat důležité kontakty mezi sebou, setkávat se se zástupci různých televizních společností a s dalšími filmovými profesionály. Právě zde se také každoročně představují noví nadějní tvůrci, ukazují svoji tvorbu evropským producentům a zajišťují si financování a distribuci pro své projekty.
Přijďte se dozvědět více o vybraných zemích a osobně seznámit s filmovými profesionály.

CEE Animation Forum: Národní prezentace

Út 7/5/2019
17.30-19.00
Schwarzenberský sál

CEE Animation Forum: Soutěž krátkých filmů ve vývoji 2/2

90 min

Jedním z cílů mezinárodní platformy CEE Animation je podporovat mladé profesionály a pomáhat jim realizovat jejich animované projekty tím, že jim poskytne prostor pro navazování spolupráce se zkušenými profesionály z různých zemí a příležitost k vybudování mezinárodní sítě kontaktů. V soutěži se utká celkem třináct krátkých filmů ve vývoji. Každý tým bude mít pět minut na představení svého příběhu, nápadu a budoucího animovaného filmu obecenstvu složenému z potenciálních partnerů, koproducentů a dalších profesionálů.

CEE Animation Forum: Soutěž krátkých filmů ve vývoji 2/2

St 8/5/2019
10.00-10.45
Schwarzenberský sál

CEE Animation Forum: Soutěž celovečerních filmů ve vývoji

180 min

Celovečerní filmy vzbuzují obrovský zájem diváků i tvůrců. Přestože jsou kreativní počiny ze zemí s nízkou produkční kapacitou často přijímány s nadšením a jejich tvůrci jsou žádaní, celá střední a východní Evropa se stále potýká s citelným nedostatkem nástrojů a know-how v oblasti produkce, koprodukce a distribuce celovečerních filmů. A právě proto CEE Animation druhým rokem otvírá pitchingovou soutěž pro připravované celovečerní animované filmy.

CEE Animation Forum: Soutěž celovečerních filmů ve vývoji

St 8/5/2019
11.30-14.30
Divadlo J. K. Tyla

Festival Animánie / Jan Příhoda

60 min | CS

Plzeňská Animánie již čtrnáct let tvoří animované filmy nejen pro děti, ale hlavně s dětmi. Prostřednictvím kurzů a workshopů animace učí děti lásce k animovanému filmu a ukazuje, jak je důležité umět se vyjádřit obrazem. Každoročním vrcholem činnosti projektu Animánie je stejnojmenný mezinárodní Festival. Máte skvělou možnost zjistit, jak tento unikátní počin vznikl a jak se za dobu svého trvání vyvinul. Budete překvapeni, jak skvělí mohou být animátoři, kteří ještě musí každé ráno do školy. Dozvíte se, proč je dobré udělat si na podzim výlet do Plzně a co všechno na Festivalu Animánie můžete zažít. A věřte, že je toho mnohem víc než jen animované filmy.

Festival Animánie / Jan Příhoda

St 8/5/2019
13.30-14.30
Schwarzenberský sál

Ars Electronica – anomálie propojující animaci, umění a technologie / Jürgen Hagler

60 min | EN

Podvratné a experimentální použití technologií v počítačové animaci, spoléhající na odchylky a úmyslné využívání nedostatků a mezer, bylo vždy dominantním tématem festivalu Ars Electronica. Hra a experimentování s animací a technologiemi může mít celou řadu podob – animace může být reflektivní a jako své hlavní téma zkoumat vlastní podstatu a materii nebo může být rozšířena použitím technologií, které jsou jí skutečně cizí. Festival mediálních umění Ars Electronica se těmto korelacím věnuje již od roku 1979. Ředitel festivalu animované tvorby Ars Electronica, akademický výzkumník a kurátor v jedné osobě Jürgen Hagler, představí na vybraných příkladech tvorby z nedávné doby různé anomální formy propojující animaci, umění a technologie.

Ars Electronica – anomálie propojující animaci, umění a technologie / Jürgen Hagler

St 8/5/2019
15.00-16.00
Schwarzenberský sál

Masterclass / Max Hattler

90 min | EN

Animované světy mezi vizuální hudbou a abstraktním vyprávěním

Max Hattler, proslulá postava experimentální animace, ve své tvorbě balancuje na hranici mezi abstrakcí a reprezentací, na níž je význam oproštěn od omezení tradičního vyprávění. Ve své tvorbě, která zahrnuje krátké filmy, vizuální hudbu, videoklipy, videoinstalace a audiovizuální performance, zkoumá mikrokosmy, okamžiky a atmosféry, prostřednictvím detailů se zamýšlí nad celkem a prostřednictvím estetiky nad politikou. Ve své přednášce Max Hattler představí některé ze svých prací a nápady, ze kterých vzešly, a účastníkům tak umožní poznat, jak pracuje.
V rámci doprovodného programu letošního Anifilmu navíc představí svou retrospektivní a stereoskopickou audiovizuální performanci Hattlerizer 4.D.

Masterclass / Max Hattler

St 8/5/2019
16.30-18.00
Schwarzenberský sál

CEE Animation Forum: vyhlášení vítězů

60 min | EN

I sedmý ročník platformy CEE Animation Forum odmění nejlepší a nejosobitější evropské autory animované tvorby. Vítězům pitchingové soutěže v kategoriích krátký film, seriál/televizní speciál a celovečerní film, které vyberou tři poroty složené z filmových profesionálů z celého světa, budou ceny předány 8. května 2019 na slavnostním vyhlášení vítězů CEE Animation Forum v Třeboni. Kromě tradičních cen bude letos vítěznému projektu v kategorii celovečerní film udělena také Divácká cena Nespresso a nejlepší projekty ve všech třech kategoriích navíc obdrží i peněžní cenu ve výši 1000 eur.

St 8/5/2019
18.00-20.00
Schwarzenberský sál

20 let fenoménu SpongeBob / Jiří Flígl

60 min | CS

Praštěné taškařice žluté houby v kalhotách, která žije na dně moře v ananasu, nebo také seriál o každodenních lapáliích nezlomně optimistického workoholika v nelítostném kapitalistickém systému rychlého občerstvení. To jsou jen dva z mnoha možných pohledů na jeden z nejpopulárnějších a v současnosti také nejdéle běžících animovaných seriálů všech dob. U příležitosti letošního dvacátého výročí se podrobněji podíváme na genezi SpongeBoba, pojmenujeme, v čem spočívá jeho unikátnost a genialita, ale také zasadíme mezinárodní hit do kontextu jeho domovské stanice Nickelodeon i celkové americké televizní animované produkce.

20 let fenoménu SpongeBob / Jiří Flígl

Čt 9/5/2019
11.00-12.00
Schwarzenberský sál

Anidok a digitální storytelling – příběhy mimo filmový formát / Michaela Režová, Damian Machaj

60 min | CS

Animovaný dokument neboli anidok jako krátký festivalový autorský film, anidok jako vizuální esej, anidok jako explainer video, anidok jako nástroj rozšíření audiostopy. Jaký vliv má na stavbu tohoto žánru vztah obrazu a zvuku? A kam se posouvá příběh i vizuální forma v interaktivních prostředích?
Michaela Režová, autorka svérázného animovaného dokumentu Štvanice, a producent Damian Machaj vám na konkrétních příkladech představí animovaný dokument a různé formy digitálního storytellingu ze své praxe i inspirací ze zahraničí. Michaela je režisérka a animátorka specializující se na žánr anidoku. Damian je producent multimediálního obsahu Kreativního HUBu Českého rozhlasu.

Anidok a digitální storytelling – příběhy mimo filmový formát / Michaela Režová, Damian Machaj

Čt 9/5/2019
12.30-13.30
Schwarzenberský sál

Strategie 2030 + (panelová diskuze o vzdělávání)

270 min | CS

Cílem vzdělávání vždy musí být student. Je třeba rozvíjet komplexně jeho osobnost v oblastech znalostí, dovedností, postojů a schopností. Klíčová je podpora jejich vnitřní motivace. Tomu pomáhá vhodné využití moderních technologií, vizualizací, animací, výukových her, rozšířené a virtuální reality. Diskutovat budou herní vývojář Michal Berlinger, specialistka na filmovou výchovu Tereza Czesany Dvořáková, člen expertní komise MŠMT Radko Sáblík a filmový producent Vratislav Šlajer.

Strategie  2030 + (panelová diskuze o vzdělávání)

Čt 9/5/2019
13.00-17.30
Zlatá Hvězda

Setkání s tvůrci

různí / various | 60 min | CS

Přijďte do Festivalového stanu v třeboňském zámeckém parku na odpolední setkání s autory soutěžních filmů. Během moderované diskuse se dozvíte mnoho o jejich filmech, inspiraci a řemesle a dostanete prostor i pro vlastní otázky. Moderují dramaturgové festivalu a filmová teoretička Eliška Děcká (FAMU).

Setkání s tvůrci

Čt-So 9-11/5/2019
13.30-14.30
Festivalový stan / Zámecký park

Masterclass / Tomek Ducki

90 min | EN

Tomek Ducki je již několik let jednou z nejvýraznějších osobností v oblasti tvorby animovaných videoklipů. Jeho nezaměnitelný styl využívá prolínání animačních technik, vizuálně uhrančivé barevné kombinace i skryté příběhy. Ve své masterclass tento polsko-maďarský režisér návštěvníkům přiblíží, jak jeho videoklipy vznikají. Je za nimi podrobná příprava, nebo neřízená kreativita? Jak vznikaly cenami ověnčené klipy Paradise Awaits, Daydreamer, Man in the Moon, Animals a další? Autor předem prozradil, že „ všechny vznikaly během krátké doby, pod velkým tlakem, a proto jsme já i můj malý tým museli zapojit velkou kreativitu, pokud šlo o jejich koncepty, vizuální stránku i techniky, a každý z nich inspirovalo něco jiného.“ Po prezentaci následuje prostor pro vaše dotazy.

Masterclass / Tomek Ducki

Čt 9/5/2019
13.30-15.00
Schwarzenberský sál

Jak udělat z večerníčku hru / Š. Sunková, K. Volná, P. Šprincl, T. Kozák

60 min | CS

Tým Centra dramaturgie nových médií ČT představí specifika tvorby interaktivních projektů úzce navázaných na televizní a filmovou tvorbu pro děti i dospělé. O teoretickou i praktickou rovinu, konkrétní zkušenosti a poznatky se podělí kreativní producentka Štěpánka Sunková, gamedesigneři Kristina Volná a Petr Šprincl a vývojář Tomáš Kozák.

Jak udělat z večerníčku hru / Š. Sunková, K. Volná, P. Šprincl, T. Kozák

Čt 9/5/2019
15.30-16.30
Schwarzenberský sál

Prezentace platformy ANIDOX / Martina Scarpelli

90 min | EN

ANIDOX je tvůrčí platforma určená pro vývoj a produkci animovaných dokumentárních projektů. Provozuje laboratoř, poskytuje profesní školení, nabízí praktické stáže, pořádá masterclassy, semináře a praktické tvůrčí workshopy. Jejím cílem je umožnit tvůrcům ze světa animace a dokumentaristiky navazovat a rozvíjet vzájemnou spolupráci a pomoci jim realizovat jejich společné projekty.
Je to skutečnost? Není to fikce? Můžete o předmětu svého filmu s pomocí animace odhalit něco, co hraný film nedokáže? Filmařka Martina Scarpelliová představí řadu animovaných dokumentů vyprodukovaných a/nebo vyvinutých v rámci platformy ANIDOX. Návštěvníci budou mít příležitost zjistit, jak se lze prostřednictvím animace vyjadřovat ke světu a vyprávět dosud neznámé příběhy.

Prezentace platformy ANIDOX / Martina Scarpelli

Čt 9/5/2019
15.30-17.00
Loutkové divadlo

Making of Švýcar Chris / Markus Krohn

90 min | EN

Markus Krohn představí proces vzniku anidoku Švýcar Chris, přičemž se zaměří na úkony a strategie aplikované při tvorbě hudby a zvuku, které jsou charakteristické pro animovaný dokument. Na konkrétních příkladech představí, jak to vypadá, když spolu skladatel a zvukový designér skvěle spolupracují, a předvede, jak se zvuková stopa skládá z různých vrstev. Pohovoří však rovněž o různých jevech a problémech, na které tvůrčí tým při natáčení tohoto specifického filmu narazil i v jiných oblastech, jako je střih, režie a produkce, a také prozradí, jak je vnímán politický rozměr filmu. Tato přednáška probíhá s podporou SWISS FILMS.

Making of Švýcar Chris / Markus Krohn

Čt 9/5/2019
17.00-18.30
Kino Světozor

Nové kino / Petr Vítek

120 min | CS

Nové kino 2018–19 je dvouletý vzdělávací projekt určený pro provozovatele kin. Každý rok se ho účastní vybraných deset kin z Česka a Slovenska. Hlavní část projektu probíhá na filmových festivalech v Třeboni, Zlíně a Jihlavě formou veřejně přístupných prezentací, určených pro provozovatele kin, distributory, producenty a profesní veřejnost. Účastníci se učí pracovat s konkrétními druhy filmu (animované filmy, filmy pro děti a mládež a dokumenty) a zároveň prezentovat, jak s nimi pracují ve svých kinech. Druhá část, Animovaný film v českých kinech, bude zaměřená na filmy uvedené v kinech v roce 2018 a analýzu jejich úspěšnosti a kampaní a na práci s publikem podle různých parametrů.

Nové kino / Petr Vítek

Čt 9/5/2019
17.00-19.00
Schwarzenberský sál

Animarket

360 min

ANIMARKET je industry networking akce a trh pracovních příležitostí pro profesionály a studenty z oboru animace, VFX, vývoje her a VR/AR tvorby.

 

Animarket

Pá 10/5/2019
10.00-16.00
Měšťanská Beseda - I. patro

Jak se dělala Hravouka / Michal Berlinger

60 min | CS

Interaktivní encyklopedie Hravouka zaměřená na poznávání přírody, která začala před pěti lety jako spolupráce vývojáře Michala Berlingera a ilustrátorky Terezy Vostradovské na její diplomové práci, byla letos dokončena. Aplikace vyšla v šestnácti světových jazycích, tištěná kniha ve čtyřech. Co to znamená vyrobit takovou aplikaci? Navíc bez jakékoli finanční podpory? Povídání o technologicko-produkčních aspektech pro všechny, kdo chtějí nahlédnout pod pokličku herního vývoje.

Jak se dělala Hravouka / Michal Berlinger

Pá 10/5/2019
10.00-11.00
Schwarzenberský sál

Hrát si na kluky a holky: gender a počítačové hry / Tereza Krobová

60 min | CS

Opravdu jsou ňadra ženských hrdinek v počítačových hrách stále tak abnormální? A jak vypadají muži? Co to znamená, když hraje kluk za holku a holka za kluka? Líbí se holkám zadky akčních hrdinů? A může hraní her pomoci k plynulejšímu coming outu? Přednáška porotkyně letošní soutěže počítačových her, Terezy Krobové, Hrát si na kluky a holky: gender a počítačové hry se zaměří na složité vztahy mezi reprezentací, genderovou identifikací i nesmírností virtuálních světů.

Hrát si na kluky a holky: gender a počítačové hry / Tereza Krobová

Pá 10/5/2019
11.30-12.30
Schwarzenberský sál

Masterclass / Jonas Odell

90 min | EN

Podstata a smysl animovaného dokumentu

Švédský režisér videoklipů a filmů Jonas Odell, který je kromě řady jiných cen také držitelem Zlatého medvěda z Berlinale 2006 za svůj krátký film Nikdy jako poprvé!, se specializuje na tvorbu animovaných filmů, v nichž kombinuje hraný materiál s animovanými technikami. Na své přednášce pohovoří o smyslu existence animovaného dokumentu, přičemž bude vycházet z vlastních filmů tohoto žánru. Dává vůbec ono zdánlivě paradoxní spojení slov „animovaný“ a „dokument“ smysl? A není ve skutečnosti animovaný dokument jedinou upřímnou formou dokumentu?

Masterclass / Jonas Odell

Pá 10/5/2019
13.00-14.30
Schwarzenberský sál

Kulatý stůl: Děti – společnost – animace

90 min | CS

K zásadnímu budování obrazu světa dochází u dětí mezi 4. až 7. rokem života. Audiovize se podílí na této tvorbě kulturní výbavy ze 60 až 75 %, proto je v mnoha zemích světa kladen velký důraz na kvalitu a aktuálnost audiovizuálního obsahu, neboť ten v dominantní míře předurčuje charakter budoucí generace. Účastnící debaty Kulatý stůl: Děti – společnost – animace se budou snažit definovat poslání animace a také nastínit roli společnosti, rodičů, ale i tvůrců animace při výchově dětí.

Kulatý stůl: Děti – společnost – animace

Pá 10/5/2019
13.30-15.00
Loutkové divadlo

Work in Progress: Moje slunce Maad – Cesta k Friště / Michaela Pavlátová

90 min | CS

Režisérka Michaela Pavlátová v rozhovoru s Eliškou Děckou představí připravovaný celovečerní projekt Moje slunce Maad v kontextu své dosavadní tvorby. Film o české ženě, která se zamiluje do Afgánce a vůbec netuší, co ji v nové rodině a v Kábulu čeká, vzniká podle knihy Frišta novinářky Petry Procházkové. Režisérka přiblíží svou cestu od krátkých autorských animovaných filmů k celovečernímu formátu, od představ k realitě, od skic k realizaci. Na kresbách a ukázkách z filmu budou mít diváci možnost nahlédnout do „kuchyně“ autorky, do procesu tvorby i do přípravy celovečerního animovaného filmu.

Work in Progress: Moje slunce Maad – Cesta k Friště / Michaela Pavlátová

Pá 10/5/2019
15.00-16.30
Schwarzenberský sál

Kulatý stůl: Anidok vs. digitální storytelling

90 min | CS

Anidok – animovaný dokument / dokumentární animovaný film. Může mít podobu klasického kinematografického díla, ale stále častěji je také kreativně využíván v digitálním prostředí, které s sebou nese jiná pravidla a možnosti. Nejen různé formáty obrazovek a mobilních zařízeních rozšiřují způsoby divácké percepce o interaktivní a nelineární rozměr. Jaké jsou podoby a formy digitálního storytellingu? Kam to posouvá práci tvůrců obsahu? Jak se doplňuje pohled vývojářů a filmařů? A jaké v tom má místo animovaný dokument? Účastnící debaty budou hovořit o svých zkušenostech, plánech i inspiracích. Příklady úspěšné praxe i slepých uliček.

Kulatý stůl: Anidok vs. digitální storytelling

Pá 10/5/2019
17.00-18.30
Schwarzenberský sál

Studie „České počítačové hry – stav herního průmyslu v ČR v roce 2019” / Pavel Barák

60 min | CS

Pavel Barák, předseda Asociace českých herních vývojářů, představí unikátní studii o stavu herního průmyslu v České republice, kterou v letošním roce zpracovala asociace ve spolupráci s Institutem pro digitální ekonomiku. Studie odpovídá na základní otázky jako kolik je u nás herních studií, jaký je počet pracovníků v tomto odvětví, obrat a tržby her, či míra exportu. Přitom se důsledně věnuje i popisu současné situace na trhu vývoje her, poukazuje na aktuální problémy odvětví a nabízí možná řešení v součinnosti se státem. Dále zazní i současné kroky a cíle, ke kterým by tato studie měla sloužit.

Studie „České počítačové hry – stav herního průmyslu v ČR v roce 2019” / Pavel Barák

Pá 10/5/2019
18.30-19.30
Schwarzenberský sál

Warhorse: Animace od filmu ke hře / Petr Janeček

60 min | CS

Petr Janeček, lead character animátor ve Warhorse Studios (dříve pracoval například pro Disney Mobile Games, 2K Czech nebo Eallin Motion Art), vysvětlí rozdíl mezi filmovou a herní animací. Přiblíží postup při vývoji herních animací ve Warhorse Studios, její úskalí i výhody, poodhalí používání motion capture a provede světem herní animace s důrazem na tvorbu herních cutscén a facial animation čili animaci tváře a výrazů obličeje.

Warhorse: Animace od filmu ke hře / Petr Janeček

So 11/5/2019
10.00-11.00
Schwarzenberský sál

Masterclass / Georges Schwizgebel

90 min | EN

Georges Schwizgebel za využití ukázek ze svých filmů, line testů, obrázků a různých dokumentů představí svůj přístup k tvorbě krátkých animovaných filmů. Hovořit bude o svých oblíbených tématech: hudbě, smyčkách, pohybu v prostoru a metamorfóze. Georges Schwizgebel je autorem více než dvou tuctů krátkých filmů, z nichž se mnohé řadí mezi nejvlivnější animované filmy na světě. Tento režisér a výtvarník v jedné osobě, který je kromě mnoha jiných cen z prestižních festivalů rovněž držitelem čestné ceny z festivalu v Annecy, již obdržel loni za svou nezaměnitelnou tvorbu, účastníkům svého masterclassu navíc předvede některé ultrafány ze svých filmů. Tato masterclass probíhá s podporou SWISS FILMS.

Masterclass / Georges Schwizgebel

So 11/5/2019
11.30-13.00
Schwarzenberský sál

Jak se dělá hra od A do Z: Hidden Folks / Adriaan de Jongh

60 min | EN

Jak vzniká hra, jako je Hidden Folks? Herní designér Adriaan de Jongh vás coby jeden z jejích autorů provede krok za krokem celým procesem vývoje od začátku až do konce.
Adriaan Jongh vám ukáže prvotní nákresy, seznámí vás se softwarem, ve kterém byla hra vytvořena, předvede proces její tvorby a pohovoří o jejím kódu i celkovém designu, a to vše aniž by zacházel do přespříliš technických detailů. Ukáže vám seznamy úkolů i veškeré nástroje a aplikace, které tvůrčímu týmu pomáhaly efektivně komunikovat, dále vysvětlí, jak se taková hra testuje, jak se vytváří její zvuková stránka, co obnáší překlad, jak se hra nahrává na servery, jak se propaguje a konečně pohovoří také o ekonomické stránce projektu.

Jak se dělá hra od A do Z: Hidden Folks / Adriaan de Jongh

So 11/5/2019
13.30-14.30
Schwarzenberský sál

Work in Progress: Přes hranici / Florence Miailhe

90 min | FR

Florence Miailheová získala za své krátké filmy řadu prestižních ocenění z festivalů v Annecy, Cannes, Amiens, Clermont-Ferrand i Lipska či z festivalu v Sundance. Tato francouzská malířka a režisérka animovaných filmů nás provede procesem vzniku svého prvního celovečerního filmu Přes hranici o dvou opuštěných sourozencích, kteří daleko od domova prchají před svými pronásledovateli a snaží se najít útočiště v nějaké přívětivější zemi. Na realizaci tohoto francouzsko-německo-českého filmu, který vznikal náročnou animační technikou malby na sklo, se podíleli i čeští animátoři z pražské společnosti MAUR Film.

Work in Progress: Přes hranici / Florence Miailhe

So 11/5/2019
17.00-18.30
Schwarzenberský sál

Work in Progress: Myši patří do nebe

90 min | CS

Na sklonku roku 2018 byla zahájena fáze natáčení celovečerního filmu Myši patří do nebe. Film vypráví o dvou úhlavních nepřátelích Myšce a Lišákovi, kteří se po nešťastné události setkají ve zvířecím nebi. Tam se stanou nejlepšími kamarády a jejich touha být navždy spolu se naplní i po návratu na svět, kde se narodí ve vyměněných rolích. Díky hlubokému přátelství však překonají i zdánlivě nemožné.
Film vzniká stop-motion animací loutek, nicméně značnou část projektu tvoří CG technologie – digitální dokreslovačky, 3D animace a vizuální efekty. Propojení použitých technologií a 3D tisku během vývoje i produkce a exkluzivní ukázku z připravovaného filmu představí režisérské duo Denisa Grimmová a Jan Bubeníček a producent Vladimír Lhoták.

Work in Progress: Myši patří do nebe

Ne 12/5/2019
10.00-11.30
Schwarzenberský sál

Indie Menu / Jakub Dvorský

60 min | CS

Přijďte se seznámit s těmi nejkrásnějšími a nejzajímavějšími nezávislými hrami posledního roku. Jakub Dvorský, zakladatel českého herního studia Amanita Design, vás prostřednictvím videoukázek seznámí s výběrem vizuálně nejzajímavějších indie her uplynulého roku jako jsou GRIS, FAR: Lone Sails, Below, Return of the Obra Dinn a mnoho dalších. Některé z titulů patří k nominovaným na cenu Anifilmu.

Indie Menu / Jakub Dvorský

Ne 12/5/2019
12.00-13.00
Schwarzenberský sál