online katalogAnifilm Industry

ČEZ Škola animace

420 min

ČEZ ŠKOLA ANIMACE seznamuje děti zábavnou formou s procesem tvorby animovaných fi lmů, které se letos ponesou v duchu tvorby energie, ať už zelené, jaderné nebo jakékoli jiné.
Děti si tak pod vedením lektorů samy vyrobí vlastní animovaný film, na němž se podílejí od nápadu přes přípravu scénáře až po samotnou animaci. Při práci na fi lmu využívají řadu výtvarných technik, které zahrnují animaci ploškovou, kreslenou, animaci pískem, pixilaci i náročnější animaci loutky.

ČEZ Škola animace

Út 02/05/2017
09.30-16.30
St 03/05/2017
09.30-16.30
Čt 04/05/2017
09.30-16.30
Pá 05/05/2017
09.30-16.30
So 06/05/2017
09.30-16.30
Roháč - I. patro

Setkání s tvůrci

60 min

Přijďte do Zámecké kavárny na odpolední kávu s autory soutěžních filmů. Během moderovaného setkání se dozvíte mnoho o jejich filmech a budete mít prostor i na vlastní otázky. Bonusem je káva zdarma. Moderují dramaturgové festivalu a filmová teoretička Eliška Děcká (FAMU).

St 03/05/2017
14.00-15.00
Zámecká kavárna

Čt 04/05/2017
14.00-15.00
Zámecká kavárna

Pá 05/05/2017
14.00-15.00
Zámecká kavárna

So 06/05/2017
13.30-14.30
Zámecká kavárna

Prezentace nutprodukce / P. J. Kubečková, T. Hrubý

60 min

Originální loutkový „velkofilm“ Až po uši v mechu, kultovní a v Cannes uvedené Pandy Matuše Vizára, úžasný pilot zatím nerealizovaného Večerníčku Brumlík a Animuk, Český lev za nejlepší studentský film Graffitiger, zjevení jménem Anatomie Pavouka nebo třeba Hořící keř a seriál Pustina... Co mají všechny tyto projekty společného? Stojí za nimi produkční společnost nutprodukce. Jak si své projekty vybírá, které nyní připravuje, na co se chystá? To prozradí zakladatelé společnosti Tomáš Hrubý a letošní porotkyně Pavla Janoušková Kubečková.

Prezentace nutprodukce / P. J. Kubečková, T. Hrubý

St 03/05/2017
14.30-15.30
Schwarzenberský sál

Italská výtvarná (neo-piktoriální) animace / Ch. Magri

60 min

Současné italské animované krátké filmy bezpochyby sdílejí některé typické rysy a inspiraci. Sjednocující prvek vlastní autorské tvorby dělá z každého filmu ryzí umělecké vyjádření. Důležitou úlohu sehrála díla Gianluigiho Toccafonda a Ursuly Ferraraové. V šedesátých a sedmdesátých letech minulého století tvořili převážně v Miláně nápaditá díla plná společenské satiry. V devadesátých letech však jejich tvorba znenadání sloučila animaci s malbou a filmovým jazykem. Více než jen přímým estetickým vlivem se tak stala silným a inspirativním podnětem k použití animace jakožto flexibilního a odvážného média pro osobní umělecké vyjádření. Toccafondo pochází ze školy v Urbinu, která stála u zrodu „nové vlny,“ kterou Bendazzi nazývá neo-piktorální.

Italská výtvarná (neo-piktoriální) animace / Ch. Magri

St 03/05/2017
16.00-17.00
Schwarzenberský sál

VAF | Jak financovat krátký film z lokálních fondů

60 min

Rostoucí evropská síť regionálních filmových fondů Cine-Regio dnes zastupuje 43 regionálních filmových fondů z 12 členských zemí EU, Norska a Švýcarska. Členové se věnují celé řadě subvenčních projektů a služeb pro animované produkce, a podporují tak film v jednotlivých zemích.
Jaké projekty cílí na podporu krátkých filmů? Kde sehnat prostředky na jejich výrobu? Jak regiony ve Velké Británii a Francii podporují animaci? Vztahuje se tato pomoc i na koprodukci?
Pozvali jsme zkušené producenty Oliviera Catherina a Abigail Addisonovou, aby pohovořili o regionálních podpůrných programech zaměřených na animované projekty.

St 03/05/2017
17.30-18.30
Schwarzenberský sál

VAF | Prezentace: Cinemon Entertainment

60 min

Cinemon Entertainment je oceňované animační studio, které využívá své rozsáhlé zkušenosti nasbírané během více než dvaceti let v branži. Vybudovalo si reputaci jako tvůrce kvalitních animovaných filmů pro děti, televizních seriálů, aplikací a reklam. Cinemon byl založen v roce 1994 jakožto animační studio napojené na mnichovskou společnost TVLoonland AG a během let se podílelo na tvorbě více než 15 000 minut animovaných projektů včetně 7 celovečerních filmů a stovek epizod televizních seriálů v koprodukci s největšími hráči v Kanadě, USA, Německu, Francii či Švédsku. Filmografie vedení studia čítá takové tituly jako například Babar král slonů, Pettson a Fiškus, Královna slunce, Felix, the Wumblers a další severoamerické a evropské produkce.

St 03/05/2017
18.30-19.30
Schwarzenberský sál

Business Bistro

480 min

Business Bistro

Čt 04/05/2017
10.00-18.00
Měsťanská Beseda

Divák jako hlavní postava i režisér narativu budoucnosti / A. Krajčírová

60 min

Film byl od svého počátku určen pasivnímu divákovi, jehož míra participace záležela výhradně na ztotožnění se s danými postavami. Virtuální realita dnes spíš než pouhou observaci s odstupem umožňuje hlubší zapojení v rolích samotných „pasažérů“ – hlavních postav v centru dění a rozhodování. Z kameramana se stává mechanický zapínač/vypínač, pozice režiséra se překlopuje spíš v roli tvůrce konceptu, než svrchovatého boha určujícího na co se bude člověk zrovna přesně dívat. S rostoucí intenzitou zážitku má ale tvůrce zároveň v rukách větší zodpovědnost nad duševním zdravím diváka. Jak s takovým údělem naložit?

Divák jako hlavní postava i režisér narativu budoucnosti / A. Krajčírová

Čt 04/05/2017
10.30-11.30
Schwarzenberský sál

Videomapping: iluze prostorovosti / S. Poláková

60 min

Videomapping vychází z několika zdrojů audiovizuální kultury a ujímá se v různých prostředích. S praxemi jako je architektura, reklama, grafický design, počítačové hry, scénografie, VJing a site specific umění vstupuje do různorodých vztahů. Stává se jejich doplňkovou i fundamentální složkou, rozvinutím a rozšířením, ale může na nich také parazitovat.

Videomapping: iluze prostorovosti / S. Poláková

Čt 04/05/2017
12.00-13.00
Schwarzenberský sál

Technické prostředky pro rozšířenou a virtuální realitu / J. Žára

60 min

Přednáška nabídne obecný přehled technických možností, které jsou aplikovatelné v prostředích virtuální a rozšířené reality. Představena budou různá řešení a zajímavé aplikace včetně námětů pro praktické využití AR a VR v (blízké) budoucnosti.


Prof. Ing. Jiří Žára, CSc. vede Katedru počítačové grafiky a interakce (DCGI) na Českém vysokém učení technickém v Praze. Katedra představuje největší výzkumnou a vzdělávací složku v rámci počítačové grafiky, virtuální reality, počítačových her a interakce člověka s počítačem napříč všemi univerzitami v České republice. Pravidelně přednáší o algoritmech počítačové grafiky a virtuální realitě na DCGI.

Technické prostředky pro rozšířenou a virtuální realitu / J. Žára

Čt 04/05/2017
13.30-14.30
Schwarzenberský sál

WIP:Hurvínek a kouzelné muzeum/Squeek/Hmyz/Tajemství a smysl života/The Paperman

120 min

Hurvínek a kouzelné muzeum  Producent a režisér Kotík (Rolling Pictures) připravuje celovečerní 3D animovaný film Hurvínek a kouzelné muzeum, v hlavní roli pochopitelně s Hurvínkem, oblíbenou českou loutkou, kterou před 90 lety vytvořil Josef Skupa. Smyslem celého projektu je přiblížit populární postavičku a její rodinku nové generaci diváků.

Squeek Ve fázi developmentu je také projekt Roberta Jaszczurowského, producenta a spoluzakladatele polské produkční společnosti GS Animation / Grupa Smacznego, a režisérů Łukasze Kacprowicze a Marcina Wasilewského. Nyní pracují na scénáři, návrzích postav a pozadí. Film Squeek je jejich celovečerním animovaným debutem a už nyní přitahuje zájem potencionálních distributorů a koproducentů.

Hmyz  Jan Švankmajer a jeho dlouholetý spolupracovník, producent Jaromír Kallista připravují společně svůj poslední celovečerní film. Do značné míry tento film vzniká za přispění věrných fanoušků z celého světa, kteří ho díky obdivu ke Švankmajerovým průkopnickým animačním postupům finančně podpořili přes crowdfunding. Film je volně inspirovaný hrou bratří Čapků Ze života hmyzu, avšak tato hra tvoří jen pozadí vlastního příběhu, který má ve svém vyznění blíže ke Kafkově Proměně, než k Čapkům. 

Tajemství a smysl života   Připravovaný celovečerní projekt Petra Vachlera kombinující hraný, dokumentární a animovaný film. Petr Vachler k tomu říká: „Tajemství a smysl života je film, který otevírá jiný pohled na svět, na naše životy, a to jak v maličkostech, tak věcech zdánlivě velkých. Konzumní svět, který se opírá převážně o spotřebu, peníze a moc jen málokdy nabízí jiný vhled na podstatu života. Zmíněné ,drogy’ nás ovládají a stále nabízí nekonečný kolotoč emocí.“

The Paperman   Za dalším připravovaným projektem, tentokrát z Rakouska, stojí Johannes Schiehsl a vídeňské animační studio Neuer Österreichischer Trickfilm. Film se odehrává ve Vídni třicátých let 20. století. Krizí sužované a ideologicky rozdělené Rakousko získá aspoň kus národní identity, když vídeňský Wunderteam vybojuje Středoevropský pohár. V srdci týmu stojí Matthias Sindelar, který navzdory své křehké konstituci lehce překonává své fyzicky silnější soupeře především propracovanou technikou a geniálním smyslem pro humor. Říkají o něm, že je „Mozart ve fotbale“. Doba je však neklidná a Matthias si pozdě uvědomí, že na jeho svět se řítí ničivé změny, jež ho postaví proti soupeři, kterého nelze prostě porazit na fotbalovém hřišti…

WIP:Hurvínek a kouzelné muzeum/Squeek/Hmyz/Tajemství a smysl života/The Paperman

Čt 04/05/2017
15.00-17.00
Schwarzenberský sál

Cartoon Network: Tvůrčí svoboda a autorství v televizní animaci / J. Flígl

90 min

Během dvaceti let své existence se americká kabelová stanice Cartoon Network stala nejvlivnějším hráčem na poli animované tvorby a co do kreativity a uznání zastínila marketingově agresivnější konkurenty Disney Channel a Nickelodeon. Její seriály oslovují nejen děti, ale také představují kulty s mezinárodní fanouškovskou základnou. Přednáška se zaměří na tvůrčí pozadí nejpopulárnějších sérií společnosti jako Čas na dobrodružství či Gumballův úžasný svět a současně produkce Cartoon Networku a proměny ve směřování stanice zasadí do kontextu trendů seriálové tvorby posledních let.

Cartoon Network: Tvůrčí svoboda a autorství v televizní animaci / J. Flígl

Čt 04/05/2017
17.30-19.00
Schwarzenberský sál

Business Bistro

420 min

http://www.anifilm.cz/cs/businessbistro/

Business Bistro

Pá 05/05/2017
10.00-17.00
Měsťanská Beseda

Umění v nereálném světě / E. Vartiainen

60 min

O virtuální realitě se mluví jako o nejmocnějším médiu naší doby. Jaké výzvy a možnosti čekají na umělce, kteří chtějí přejít na virtuální realitu a využít své tvůrčí schopnosti v této nové oblasti? Jak začít, když toho o 3D a herních enginech mnoho nevíte? Ukážeme si různé způsoby, jak využít virtuální realitu k zábavě a nechat se inspirovat možnostmi tohoto vysoce imerzního média a jak lze animovat a ilustrovat virtuální prostor.
Elina Vartiainenová je grafička na volné noze, která se věnuje motion graphic designu, herní umělkyně a VJka, která miluje pouliční umění, virtuální realitu, designové hračky a postavy. Pochází z Finska, ale v současnosti žije ve Vídni. Neustále přemýšlí o herních konceptech a jejím cílem je vytvářet vizuálně úchvatné prostorové instalace, které v sobě spojují prvky umění, her a filmu.

Umění v nereálném světě / E. Vartiainen

Pá 05/05/2017
11.30-12.30
Schwarzenberský sál

Petr Skala. Od celuloidu k pixelu / B. Kerbachová

90 min

Tvorba Petra Skaly se vymyká čemukoli, co se odehrávalo v oblasti československé kinematografie šedesátých až osmdesátých let. V rámci svého experimentování s filmovým médiem se dostal zcela mimo hlavní proud, do sféry výtvarně orientovaného, abstraktního filmu. Při realizaci snímků užíval metodu přímých manuálních zásahů do filmového materiálu a v mnoha případech se obešel i bez filmové kamery. Každé jednotlivé okénko filmu pojímal jako svébytné výtvarné dílo. Během dvacetiletého tvůrčího období, které letošní Anifilm představí, vzniklo více než osmdesát snímků a nespočet jejich variací. V nich se pokoušel odkrýt základní rozměry lidské existence, klást si otázky vzniku a zániku, zabývat se vztahem člověka k okolnímu světu i jeho postavením v kosmu. Filmovou tvorbu propojil s principy prastaré alchymie, která je pro většinu z nás kapitolou patřící minulosti. Pro někoho však může představovat způsob stále živého duchovního putování, neměnného napříč stoletími.

Petr Skala. Od celuloidu k pixelu / B. Kerbachová

Pá 05/05/2017
13.00-14.30
Schwarzenberský sál

Autorské hraní: Ylands – Hra uvnitř hry / M. Mráz, J. Bareš

60 min

Přednáška o Ylands (studio Bohemia Interactive) stručně popisuje vývoj této veselé sandboxové hry, ve které budou moci hráči dělat prakticky cokoliv. Hra je zatím ve fázi vývoje, ale hráči už nyní mají možnost předběžného přístupu. Ukážeme náš nejmocnější nástroj – herní editor, v němž si může každý upravit náš low-poly svět podle svých představ, anebo si pomocí něho vytvořit vlastní hru uvnitř hry. Předvedeme jak snadno, lze postavit prakticky jakoukoliv stavbu z dosud dostupných stavebních bloků. Prezentující autoři jsou grafici Jakub a Matěj, bude se tedy nejvíce mluvit o grafice a animacích, včetně ukázek. Popíšeme výhody a nevýhody vývoje poměrně rozsáhlé hry v malém týmu.

Autorské hraní: Ylands – Hra uvnitř hry / M. Mráz, J. Bareš

Pá 05/05/2017
14.30-15.30
Schwarzenberský sál

Od hraní na bendžo k psaní scénářů / B. Slade

90 min

Barbara Sladeová, jednou z nejvyhledávanějších scenáristek a pedagogů v mezinárodní animaci, zahájila svou kariéru hraním na bendžo na deštivých londýnských ulicích. Ve své inspirativní přednášce líčí cestu, kterou za tu dobu urazila, a vysvětluje svůj zapálený, ale přesto praktický přístup, který je třeba k vybudování dlouhodobě úspěšné profesní dráhy v prostředí konkurenčního trhu. Podělí se s námi o cenné finty, bude nás provokovat, abychom si zvedli laťku, ale především nás bude přesvědčovat, abychom uvěřili, že můžeme přispět ke skutečným změnám.

Od hraní na bendžo k psaní scénářů / B. Slade

Pá 05/05/2017
16.00-17.30
Schwarzenberský sál

Lipa Learning: Pět let vývoje her pro děti / M. Márai

60 min

Vyvíjet pro rodiče nebo pro děti? Mají být hry spíš vzdělávací nebo zábavné? Zajímá vůbec rodiče, co jejich děti hrají? Udrží dítě pozornost déle než pět vteřin? Jsou čínské děti stejné jako děti z Ruska? Na žádnou z těchto otázek není jednoduchá odpověď. Lipa Learning již pět let vyvíjí vzdělávací aplikace pro děti předškolního věku. Jaká byla naše cesta?

Matouš Márai v současné době pracuje jako Head of Product ve společnosti Lipa Learning. Od roku 2014 se podílel jako designer a produkční na více než pěti hrách, z nichž dvě byly featurované na App Store Mezi jeho předchozí zkušenosti patří práce ve společnosti 2K Czech a věčný entuziazmus pro vývoj her.

Lipa Learning: Pět let vývoje her pro děti / M. Márai

So 06/05/2017
10.00-11.00
Zlatá Hvězda

Hratelné animace / M. Frei

60 min

Animátor Michael Frei se spojil s herním vývojářem Mariem von Rickenbachem, aby společně vytvořili interaktivní verzi Freiova krátkého animovaného filmu Plug & Play. Michael bude hovořit o transformaci lineárního filmu do hratelného interaktivního zážitku. Na základě úspěchu tohoto projektu založili Mario a Michael v Curychu produkční společnost Playables, kde společně pracují na roztodivných audiovizuálních a interaktivních projektech. Nedávno ohlásili nový projekt, který nese název Kids.

Hratelné animace / M. Frei

So 06/05/2017
11.00-12.00
Zlatá Hvězda

Ať žije král: psaní scénáře pro Reigns / F. Alliot

60 min

Ve svém krátkém příspěvku François Alliot vyloží, jak psaní scénáře pro Reigns překonalo rozsah „prosté“ karetní hry. Zásluhou působivého textu, humoru a příběhu, jehož hybnou silou je pravděpodobnost, se této hře daří odvádět pozornost hráčů, překvapovat je a klást před ně výzvy. Celé to funguje, protože hra kombinuje čistě náhodně vybrané karty s velice širokým tematickým zaměřením a skutečně úzkou lineární cestou. Nyní je hlavním Françoisovým úkolem udržet tuto rovnováhu i při dalším rozšiřování hry.

Ať žije král: psaní scénáře pro Reigns / F. Alliot

So 06/05/2017
13.00-14.00
Zlatá Hvězda

Indie Menu: Počítačové hry krásné a chytré / L. Kunce

60 min

Hry roztomilé i tajemné, náročné i jednoduché, veselé i smutné – svět nezávislé herní tvorby je skutečně pestrý a my vás zveme na průzkum. Indie Menu vám během 60 minut představí ty nejzajímavější nezávislé hry loňského roku, které spojují dvě věci – osobité výtvarné zpracování a mnohdy velmi netradiční přístup k hernímu designu. Jedním z cílů přednášky je ukázat, že existuje mnoho chytrých počítačových her, které u dětí vedou k rozvíjení představivosti a zvídavosti a pomáhají jim utvořit si kladný vztah (nejen) k výtvarnému umění.

Lukáš Kunce je služebně nejmladším členem nezávislého studia Amanita Design. Už osm let se pohybuje v herních médiích, napsal statisíce písmenek pro servery Konzolista.cz, Hrej.cz a časopis Level.

Indie Menu: Počítačové hry krásné a chytré / L. Kunce

So 06/05/2017
14.30-15.30
Zlatá Hvězda

Ne 07/05/2017
13.30-14.30
Loutkové divadlo

Animovaný seriál Škarohlídovi - to nejhorší z Česka / V. Mezulániková, M. Jůza

60 min

K animaci nepotřebujete žádnou českou telku, ale dobrý tým! Diskuze s tvůrci animovaného seriálu Škarohlídovi, kteří to vzali všechno sakumprásk, dělají si srandu z „pražské kavárny“ i z „české hospody“, a tím pádem popíchnou celé spektrum publika. V debatě prozradí, jak se dá stihnout rozjet výroba po distribuci seriálu od května do září. Vhodné pro výtvarníky, animátory a ambiciózní tvůrce, kteří by se rádi pustili do vlastního animovaného veledíla.

Animovaný seriál Škarohlídovi - to nejhorší z Česka  / V. Mezulániková, M. Jůza

So 06/05/2017
16.00-17.00
Zlatá Hvězda

Autorské hraní: Blue Effect / J. Stehlík

60 min

Jaroslav Stehlík spoluzaložil herní studio Silicon Jelly, které se soustředilo na vývoj mobilních her. Díky hře Mimpi Dreams, kterou v Silicon Jelly naprogramoval spolu s Michalem Berlingerem se dostal do povědomí celého světa a vyhrál cenu Apple Best Game v Číně. Následně spoluzaložil studio Divr Labs, které se specializuje ryze na vývoj her pro Virtuální Realitu. Spolunavrhl a celou naprogramoval, hru Blue Effect VR pro HTC Vive a Oculus Rift.
Hra se dočkala vysokého ohlasu, proto si splnil sen a založil vlastní studio Dream.Digital, které se specializuje na edukativní zábavné hry a vybraným firmám pomáhá zefektivnit procesy pomocí rozšířené a virtuální reality.

Autorské hraní: Blue Effect / J. Stehlík

So 06/05/2017
17.30-18.30
Zlatá Hvězda

ČEZ Škola animace

210 min

ČEZ ŠKOLA ANIMACE seznamuje děti zábavnou formou s procesem tvorby animovaných fi lmů, které se letos ponesou v duchu tvorby energie, ať už zelené, jaderné nebo jakékoli jiné.
Děti si tak pod vedením lektorů samy vyrobí vlastní animovaný film, na němž se podílejí od nápadu přes přípravu scénáře až po samotnou animaci. Při práci na fi lmu využívají řadu výtvarných technik, které zahrnují animaci ploškovou, kreslenou, animaci pískem, pixilaci i náročnější animaci loutky.

ČEZ Škola animace

Ne 07/05/2017
09.30-13.00
Roháč - I. patro

Autorské hraní: Legion 1917 / T. Čečka, S. Buček, M. Šidlovský

60 min

Legion 1917 je taktická tahová hra z prostředí Ruské občanské války o osudu československých legionářů během ní. Hra si zakládá na hutném příběhu a krásné ručně kreslené grafice vycházející z tradiční české animace.
Sto let stará historie ožívá hráči před očima a on citelně vnímá události, které formovaly světové dějiny a ovlivňují je až do dnes. Síly a nepokoje, které hýbaly tehdejší společností, jsou i dnes tématy, které naše společnost prožívá. Jak řešit nerovnosti mezi lidmi? Jaká je zodpovědnost jednotlivce za společnost, a je lepší být spíše pragmatik nebo idealista? Kde je násilí ještě opodstatněné, a kdy už je to jen nezadržitelná spirála šílenství?
Naše hra bude klást před hráče nejen těžká rozhodnutí, ale zároveň jim nabídne šanci hlouběji poznat lidi uprostřed šílené doby a pochopit útrapy, které zažívali naši předkové na mrazivé Sibiři.

Autorské hraní: Legion 1917 / T. Čečka, S. Buček, M. Šidlovský

Ne 07/05/2017
12.30-13.30
Loutkové divadlo