Herní workshopy
Mezinárodní festival animovaných filmů, 7. - 12. května 2024

Podnikání v gamingu od A do Z

Ve spolupráci s agenturou Czech Invest připravil letošní Anifilm sérii workshopů věnovaných podnikání ve videoherním průmyslu. Ve čtyřech tematických okruzích se účastníci pod vedením zkušených odborníků budou věnovat právním aspektům a marketingu v herním průmyslu, business developmentu a v neposlední řadě umění efektivně prezentovat vlastní projekt před potenciálními investory. 

Kapacita každého workshopu je omezena maximálně na 20 účastníků.

 

9.00–10:30 Workshop: Business Development

Víte, jak si správně nastartovat svůj business? Na co byste se měli zaměřit a jak byste si to všechno měli dobře naplánovat? Jak celou hru zafinancovat? Vývoj videohry je zábava a poskytuje kreativní naplnění, ale nezapomeňte i na řádně promyšlený plán.

Lektor: Petr Kolář – zakladatel a jednatel studia Ashborne Studio,
pracoval dva roky jako herní novinář pro online magazín Doupě a následně deset let u společnosti Bohemia Interactive na hrách jako Arma 3 a Vigor. Pod křídly THQ Nordic založil Ashborne Games, které stojí za vysoce očekávanou historickou strategickou hrou Last Train Home.

Registrace ZDE

 

11:00–12:30 Workshop: Marketing a PR ve videoherním průmyslu

Her vychází desítky tisíc ročně. Jak propagovat svoji hru, abyste nezapadli? Zvládnete to sami, nebo potřebujete vydavatele? A je vůbec možné se spolehnout na marketing a PR třetích stran?

Lektor: Petr Poláček – Marketingový ředitel ve společnosti Nine Rocks Games
Videoherní nomád se sídlem v Praze, nohama v Bratislavě, hlavou po celém světě a srdcem v Brně (a Stockholmu). Čtvrt století píšu o hrách, o trošku kratší dobu dělám Level, a necelé dvě dekády fušuju do vývoje her v řadě, často neočekávaných, pozic, jak je zrovna potřeba.

Registrace ZDE

 

13.30–15:00 Workshop: Jak pitchovat svůj projekt před investory či vydavateli

Potřebujete zaujmout vydavateli či investory, aby Vám zafinancoval vývoj hry? Víte, co chce vlastně chtějí slyšet a co je (ne)zajímá? Víte, jak připravit celý pitch deck?

Lektor: Martin Vaňo – Zakladatel české školy herního vývoje GameDevHub
Hernímu designu se věnuji už 30 let. Profesionálně 16+ let, a to v různých oblastech. Pracoval jsem na AAA hrách, jako je vojenská simulace ARMA 2 a 3, na mobilních hrách Mimpi a Mimpi Dreams, a na živých únikových hrách. S pražským studiem Mindmaze jsem vytvořil dvě únikovky nové generace: Galactic Pioneers a Nautilus. Od roku 2016 se také věnuji výuce herního designu a vývoje na univerzitách v Plzni a Praze, a také v soukromých online kurzech na platformách GameDevHub a Anomalia.

Registrace ZDE

 

15:30–17:00 Právní aspekty ve videoherním průmyslu

Je fajn si založit firmu, nebo je to lepší bez ní? Jaké jsou ne/výhody právní entity? A jak je to se smlouvami s vývojáři? A vůbec, máte další právní otázky?

Lektor: Jaroslav Menčík – partner v advokátní společnosti Mavericks Legal,
je zkušený právník a vedoucí videoherní praxe v advokátní kanceláři MAVERICKS se sídlem v Praze. Za posledních více než 10 letech Jaroslav radil mnoha herním studiím, nezávislým vývojářům, investorům, technologickým startupům a dalším subjektům působícím ve videoherním průmyslu v nejrůznějších právních otázkách, jako je vyjednávání smluv s publishery a investory, akvizice herních startupů, licencování duševního vlastnictví a ochrana značky. Jaroslav pravidelně přednáší o videoherním právu na konferencích a univerzitách.

Registrace ZDE

 

Akce je podpořena z projektu Podpora podnikavosti, který je součástí Národního plánu obnovy, komponenty 1.4. Digitální ekonomika a společnost, inovativní start-upy a nové technologie.