20 | 02
Deset celovečerních hráčů
Soutěž celovečerních filmů přinese deset nezvykle silných titulů. Vybraný mix zástupců evropské, asijské, ale i latinskoamerické animace zahrnuje jak klasický přístup k animaci či anidok, tak ambiciózní experiment.
V soutěži najdeme strhující thriller slovinského režiséra Milorada Krstiće Ruben Brandt, sběratel (Ruben Brandt, Collector), natočený v Maďarsku. Dále cenou Goya ověnčený anidok Další den života (Another Day of Life, r. Damian Nenow, Raúl de la Fuente) o pobytu renomovaného novináře v Angole během občanské války v roce 1975. V tomtéž roce se shodou okolností odehrává i drama francouzského filmu Funan (režie Denis Do), vítěze loňského festivalu v Annecy. Snímek odehrávající se v Kambodži je dramatem mladé matky, která v době krvavých událostí neztrácí odvahu a naději. Revoluční atmosférou je nabitý rovněž intimní kanadský film Ville Neuve (režie Félix Dufour-Laperrière), odehrávající se na pozadí boje o nezávislost Québecu. Experimentálnější přístup zastupuje v soutěži chilský v Annecy rovněž oceněný snímek Vlčí dům (The Wolf House, r. Christobal León, Joaquin Cociña). Soutěžit bude i očekávaný estonský loutkový snímek Kapitán Morten a pavoučí královna (Captain Morten and the Spider Queen) režijního tria Kaspar Jancis, Riho Unt a Henry Nicholson. Jedním ze dvou reprezentantů CGI animace je v celovečerní soutěži komediální německo-belgický Svět kočky Marnie (Marnie’s World, r. Christoph a Wolfgang Lauensteinovi). Tím druhým je dobrodružný film Pachamama o chlapci žijícím v odlehlé vesnici v Andách, který sní o tom, že se stane šamanem. Ve francouzsko-lucembursko-kanadské koprodukci jej natočil argentinský režisér Juan Antín. Japonský styl vnese do soutěžního klání citlivě natočený snímek z dětského světa Mirai (r. Mamoru Hosoda). Desítku uzavírá film Věž (The Tower, r. Mats Grorud) zastupující skandinávskou tvorbu, který přitom pojednává o rodině palestinské dívky v uprchlickém táboře.