Workshopy
Workshop 3D animace (SOŠOU Nerudova Plzeň)
480 min
V Domě animace v dolní části Masarykova náměstí bude probíhat po dobu festivalu také veřejnosti přístupný workshop 3D modelování a animace. Nebojte se „třidečka“ a přijďte si ho vyzkoušet! V průběhu workshopu se zájemci zorientují v uživatelském rozhraní programu Maxon Cinema 4D a naučí se využívat jeho základní funkce. Vyzkouší si základy modelování prostorových objektů, princip klíčování scény pro použití v animaci a nabyté vědomosti pak budou moci aplikovat do vlastní krátké animace. Vyzkoušíte si naanimovat digitální loutku, vytvořit „time-lapse“ video, abstraktní animaci, nebo se můžete pustit do vlastního, originálního projektu. Nenechte se omezovat prostorem a časem... a tvořte ve 3D na Anifilmu!
Út 03/05/2016
09.00-17.00
St 04/05/2016
09.00-17.00
Čt 05/05/2016
09.00-17.00
Pá 06/05/2016
09.00-17.00
So 07/05/2016
09.00-17.00
Ne 08/05/2016
09.00-14.00
Dům animace
Dílny animace
360 min
OSPAF – Občanské sdružení pro podporu animovaného filmu je organizátorem Mezinárodního festivalu animovaných filmů Anifilm, v rámci kterého letos pořádá dílny animace pro děti. ŠKOLA ANIMACE seznamuje děti zábavnou formou s procesem tvorby animovaných filmů. Pod vedením lektorů si děti samy vyrobí vlastní animovaný film, na němž se podílejí od nápadu přes přípravu scénáře až po samotnou animaci. Při práci na filmu využívají různých výtvarných technik, které zahrnují animaci ploškovou, kreslenou, animaci pískem, pixilaci, případně i náročnější animaci loutky. Na Anifilmu 2016 budou uvedeny nejlepší snímky vytvořené v rámci projektu ŠKOLA ANIMACE 2015. Porota vybere a festival ocení tři nejlepší filmy. Projekt je podpořen Ministerstvem kultury ČR.
Út 03/05/2016
09.30-16.30
St 04/05/2016
09.30-16.30
Čt 05/05/2016
09.30-16.30
Pá 06/05/2016
09.30-16.30
So 07/05/2016
09.30-16.30
Ne 08/05/2016
09.30-12.30
Roháč - sál ČT
KREUS - 45 okamžiků před probuzením
420 min
V průběhu filmového festivalu pro vás přímo v Třeboni natáčíme film. Můžete se zúčastnit, a nebo se jen přijít podívat. „Najednou si všimneš, že se něco děje, nevíš ale co; je to plíživé, tiché, pomalu se to přikrádá blíž a blíž, sahá po tobě, uchopí tě a nepustí. Klesáš skrze závoj jiskřivého ohňostroje, už nemůžeš nic dělat. Silná, zuřivá vichřice tě popadne a smete ze stolu jako drobeček a táhne tě do zapomnění černé díry. Jsi na pokraji sil a tu tě náhle osvobodí nad krajinou vznášející se jiskřivá bílá krychle, jsi v ní ... jsi uvnitř … a venku jsi kuře?“ Vznikne krátký animovaný film, místy až s halucinačními prvky, s na jazyk se deroucí otázkou: „Jak tohle natočili?“
Út 03/05/2016
10.00-17.00
St 04/05/2016
10.00-17.00
Čt 05/05/2016
10.00-17.00
Pá 06/05/2016
10.00-17.00
Dům animace
Workshop odlévaní filmové loutky / T. Červený, J. Krupička, M. Pertlíček, M. Valchář
180 min
Letos poprvé ve své historii pořádá třeboňský festival workshop modelování a odlévání loutky pro animaci. Náplní workshopu bude ukázka práce na výrobě loutky s kloubovou kostrou s možností si výrobu vyzkoušet. Účastníkovi kurzu předvedou lektoři komplexní výrobu loutky od návrhu přes technický výkres, výrobu kloubové kostry, modelaci postavy až po následné vytvoření formy se zámky a závěrečné odlití. Dále lektoři seznámí účastníky s profesionálními materiály používanými kromě jiného i zahraničními tvůrci loutkového animovaného filmu (proslulé studio Mackinnon and Saunders, které vyrábělo loutky pro filmy Tima Burtona). Účastník kurzu si bude moci vyzkoušet fragmenty celkové práce zahrnující modelování a odlévání. Na místě bude možné vyzkoušet si i následnou animaci s právě vytvořenou loutkou. Lektory jsou animátoři z plzeňské Fakulty designu a umění.
St 04/05/2016
09.00-12.00
Čt 05/05/2016
09.00-12.00
Dům animace
Animace v hrách / Pavel Barák
240 min
Speciální workshop věnovaný vývoji her. Workshop je určen především pro grafiky a ilustrátory, kteří by rádi pronikli do tajů vývoje her. Zjistěte více o tvorbě počítačových a mobilních her a vyzkoušejte si pomocí nástroje Adobe Flash jak taková hra vzniká a co vše je k tomu potřeba znát a umět. Workshop bude rozdělem do teoretického úvodu formou hodinové přednášky a cca dvouhodinové praktické části, běhěm níž účastníci projdou procesy tvorby návrhu hry (koncept a základ game design dokumentu), základního seznámení s nástrojem Adobe Flash – animace, skriptování a realizace konceptu do hratelné podoby. Veškeré technické vybavení bude zapůjčeno na místě. Kapacita workshopu je 20 účastníků a je nutné se do něho přihlásit předem.
Čt 05/05/2016
10.00-14.00
Dům animace
MakersLab - 3D tisk / Adam Jech, Jaromír Jech
480 min
Do Domu animace se můžete přijít podívat na fenomén blízké budoucnosti – ukázku 3D tisku, který vám představí společnost MakersLab. Ta se věnuje 3D tisku, scanu, modelování, stejně jako předávání těchto dovedností – pořádá kurzy pro začínající i pokročilé uživatele 3D tiskáren, ale i pro lidi, kteří o této technologii zatím vůbec nic neví. O 3D tisku se hodně mluví, ale málokdo si představí, co všechno je možné díky němu vytvořit, jaké má přednosti, a pochopitelně i limity. Na letošním Anifilmu se tak od průkopníků této technologie dozvíte úplné základy i aktuální trendy v oblasti 3D tisku a pokrokových technologií a na základě reálné demonstrace 3D tisku vám představí hranice toho, jak se 3D tisk dá využít.
Pá 06/05/2016
09.00-17.00
So 07/05/2016
09.00-17.00
Dům animace