Porota
MEZINÁRODNÍ FESTIVAL ANIMOVANÝCH FILMŮ, 4. – 9. KVĚTNA 2021, LIBEREC, ČESKÁ REPUBLIKA

Porota

MEZINÁRODNÍ SOUTĚŽ CELOVEČERNÍCH FILMŮ

David Silverman

David Silverman se o animaci a kreslené filmy zajímá od svých devíti let. Točil filmy na Super 8mm film, kreslil a hrál na tubu, což ho nakonec přivedlo k rozhodnutí zapsat se na animační workshop UCLA. Chvíli pracoval na volné noze a v roce 1987 se stal animátorem pořadu Tracey Ullman Show. Zde pak začal společně s animátory Wesem Acherem a Billem Koppem animovat a vyvíjet seriál Simpsonovi s Mattem Groeningem.
V roce 1989 se začali Simpsonovi vysílat jako samostatný seriál a David se stal režisérem a později hlavním režisérem a producentem. Telefonát od Stevea Jobse ho pak přivedl do Pixaru. Zde se potkal se svým starým známým Petem Docterem a společně zrežírovali Příšerky s.r.o. (1998). Pracoval také jako story editor na Době ledové (2002) studia Blue Sky a jako kreslíř storyboardů k filmu Roboti (2005). Kreslil storyboardy také pro Looney Tunes: Zpět v akci (2003) a pak se vrátil na pozici hlavního režiséra Simpsonových. Režíroval tři Speciální čarodějnické díly a následně pak i celovečerní Simpsonovi ve filmu (2007). Nyní dokončuje svůj nový
animovaný film Extinct. David pořád hraje na tubu.

Luce Grosjean

Luce Grosjean je filmová producentka a distributorka. Vystudovala obory audiovizuální techniky a produktový management. V roce 2014 založila distribuční společnost Séve Films, která se specializuje na propagaci studentských snímků na festivalech animovaných filmů a na mladé tvůrce. V roce 2017 založila společně s Miyu Productions distribuční společnost Miyu Distribution, zaměřenou hlavně na filmové festivaly a mezinárodní distribuci. Do jejího distribučního portfolia patří například filmy Průměrné štěstí (2019) a Dcera (2019).

Pierre Yves Drapeau

Pierre Yves Drapeau je cenami ověnčený hudební skladatel a zvukař žijící v kanadském Montrealu. Soustředí se především na animované filmy, ale pracoval také na dokumentech, hraných filmech a multimediálních show. Založil produkční společnost Lobe, která se věnuje výrobě nezávislých animovaných filmů a dokumentů. Jeho filmografie zahrnuje mimo jiné filmy Kapitán Morten a pavoučí královna (2018, r. Kaspar Jancis, Riho Unt), Čekání na nový rok (2016, r. Vladimir Leschiov), Podvědomé heslo (2013, r. Chris Landreth) či Hostina pro konkubínu (2012, r. Hefang Wei).

MEZINÁRODNÍ SOUTĚŽ KRÁTKÝCH A STUDENTSKÝCH FILMŮ

Serge Besset

Serge Besset je francouzský hudební skladatel, kterého proslavila spolupráce na mezinárodně úspěšných animovaných filmech. Od roku 1980 vytvořil hudební doprovod k více než 400 animovaných filmů. Skládá také hudbu k hraným filmům, seriálům pro děti, krátkým filmům a reklamám. Za svou práci na filmech Phantom Boy (2015, r. Jean-Loup Felicioli, Alain Gagnol), Teta Hilda (2013, r. Benoît Chieux, Jacques-Rémy Girerd), Život kočky (2010, r. Jean-Loup Felicioli, Alain Gagnol) či Mnich a ryba (1994, r. Michael Dudok de Wit) získal řadu ocenění. Serge působí v proslulém francouzském studiu Folimage, které bylo založeno v roce 1981.

Eliška Děcká

Eliška Děcká je odbornou asistentkou na Katedře animované tvorby pražské FAMU, kde vyučuje dějiny a teorii animace. Je členkou společnosti Society for Animation Studies a pravidelně vystupuje na konferencích této společnosti (Singapur, Montreal, Lisabon). Spolupracuje jako kurátorka s řadou festivalů animovaných filmů (Fantoche, Tricky Women, PAF Olomouc, Fest Anča) a v roce 2015 spoluzaložila neziskovou organizaci AniPromítačka, jejímž cílem je podporovat nezávislou uměleckou animaci a organizovat promítání krátkých animovaných filmů speciálně vybraných pro konkrétní místo. Akce AniPromítačky se konají v kavárnách, v kadeřnictvích, bunkrech, na lodích, v muzeích, opravnách kol a na mnoha dalších místech.

Anna Mantzaris

Anna Mantzaris je švédská animátorka působící v Londýně a ve Stockholmu. Věnuje se převážně stop-motion animaci a soustředí se na pečlivé vykreslení postav. Ve své práci Anna ráda kombinuje beznaděj s humorem. Za své krátké filmy získala více než 60 ocenění včetně Evropských animačních cen, ceny za nejlepší film roku Vimeo či ceny Walta Disneyho. Pracuje také pro společnost Passion Animation Studios, kde tvoří různé reklamy a animace na zakázku, mezi něž patří například vánoční reklama pro Greenpeace. Anna vystudovala animaci na londýnské Royal College of Art a v nedávné době například spolupracovala na filmu Wese Andersona Psí ostrov (2018).

MEZINÁRODNÍ SOUTĚŽ ABSTRAKTNÍCH A NENARATIVNÍCH ANIMACÍ A VIDEOKLIPŮ, VR FILMŮ

Michaela Čopíková

Michaela Čopíková vystudovala animaci na bratislavské VŠMU a za absolventský film O ponožkách a lásce vyhrála v roce 2010 slovenskou cenu Slnko v sieti za nejlepší animovaný film. Později získala Fulbrightovo stipendium a pokračovala ve studiích na Academy of Art university v San Francisku. V roce 2010 založila společně s Veronikou Obertovou značku Ové Pictures, pod kterou i dnes aktivně tvoří animace, hudební videa, umělecký design, výstavy a reklamy. Využívají především tradiční animační techniky – kresbu a stop-motion animaci a práci s papírem. Jsou držitelkami mnoha domácích i zahraničních ocenění. Mezi jejich nejúspěšnější animované filmy a práce patří krátký film Nina (2014), spoty pro festival Týden slovenského filmu (2017, 2018) nebo animace pro dokumentární cyklus Prvá (2015–2020).

Milen Alempijević

Milen Alempijević je umělecký ředitel mezinárodního festivalu animace Animanima pořádaného v srbském městě Čačak. Vydal několik knih různých žánrů, mezi něž patří například sbírka esejů o animovaném filmu Umetnost preterivanja (Umění přehánění, 2014) či filmová studie Dan kada je nestao Miles Evans – džez i filmska naracija (Den, kdy zmizel Miles Evans – jazz a filmové vyprávění, 2016). Jako redaktor se také podílel na speciálním čísle uznávaného srbského uměleckého periodika Gradac, které bylo zasvěceno jazzu. V roce 2016 spolupracoval i na vydání speciálního DVD s názvem Beyond 2000: Contemporary Serbian Animation. Milen pracuje pro kulturní centrum města Čačak, kde působí jako vedoucí programu filmů a videa.

Joost Rekveld

Joost Rekveld je nizozemský umělec, kurátor a experimentální filmař. Jako umělce ho motivuje otázka, co nás může naučit dialog se stroji. Jeho abstraktní filmy jsou k vidění na festivalech a přehlídkách experimentálních filmů, animace či dalších druhů pohyblivých obrazů po celém světě. Retrospektivy jeho tvorby byly uvedeny například v londýnském Barbican Centre, na filmovém festivalu v Ann Arbor i jinde. V roce 2017 měl vlastní sekci na mezinárodním filmovém festivalu v Rotterdamu. Od února 2017 působí na univerzitě v belgickém Gentu. Je také autorem několika instalací a podílel se na celé řadě kolaborativních projektů.

Mezinárodní soutěž nezávislých počítačových her

Lukáš Medek

Lukáš Medek se v herním průmyslu pohybuje více než 14 let primárně jako 3D grafik a herní designér. Vystudoval Fakultu výtvarných umění v Brně a od roku 2006 tvoří spolu s Janem Kavanem kreativní duo CBE software. Na kontě má již více než osm vydaných her a v současné době dokončuje psychologický horor z českých lesů Someday You’ll Return. Mimo jiné se také věnuje tvorbě videí a animací pro divadelní hry a multimediální představení, výuce a přednáškám o herní grafice a designu a mentoringu začínajících vývojářů.

Rafael Varona

Rafael Varona je ilustrátor a animátor původem z Nizozemí a žijící v Berlíně.
Studoval grafický design na Univerzitě umění v Berlíně a v roce 2012 založil
vlastní studio s kancelářemi v Berlíně a v Rotterdamu. Vytváří komplexní
animované smyčky pro klienty, mezi něž patří například Pepsi, Google,
Intel a další společnosti. Ve spolupráci v berlínským Honig Studios vyvíjí
rytmickou hru založenou na jeho animovaném projektu Impossible Bottles.

Marek Plichta

Marek Plichta je berlínský umělec, animátor a designér hravých médií. Jako herní vývojář a vizuální umělec se podílel na nezávislých hrách Future Unfolding, Spirits, Ordnungswissenschaft a dalších. Vedl také kurzy herního designu a interaktivního komiksu na univerzitách v Postupimi a Hamburgu. Marek vystudoval interaktivní design a rád si hraje s (novými) technologiemi, které mu pomáhají vyvíjet novou estetiku a emocionální zážitky. V současné době pracuje na interaktivním komiksu vystavěném na konceptu mindfulness.