Mezinárodní festival animovaných filmů Třeboň Česká Republika 1. - 6.5. 2018

online katalog
Industry program

VAF Třeboň 2018: Zahajovací ceremonie

45 min | EN

VAF Třeboň 2018: Zahajovací ceremonie

Út 01/05/2018
12.30-13.15
Zlatá Hvězda

Slovensko a Maďarsko na VAFu

45 min | EN

Z Visegrad Animation Fóra vyrostla platforma, která umožňuje producentům navazovat důležité kontakty mezi sebou, setkávat
se zástupci různých televizních společností a s dalšími filmovými
profesionály. Právě zde se také každoročně představují noví nadějní tvůrci, ukazují svoji tvorbu evropským producentům a zajišťují si financování a distribuci pro své projekty. Přijďte se seznámit s filmovými profesionály ze Slovenska a Maďarska.
Slovensko a Maďarsko na VAFu

Út 01/05/2018
13.15-14.00
Zlatá Hvězda

Polsko na VAFu

15 min | EN

Z Visegrad Animation Fóra vyrostla platforma, která umožňuje producentům navazovat důležité kontakty mezi sebou, setkávat se zástupci různých televizních společností a s dalšími filmovými profesionály. Právě zde se také každoročně představují noví nadějní tvůrci, ukazují svoji tvorbu evropským producentům a zajišťují si financování a distribuci pro své projekty. Přijďte se seznámit s filmovými profesionály z Polska.
Polsko na VAFu

Út 01/05/2018
15.00-15.30
Loutkové divadlo

VAF: Soutěž krátkých filmů ve vývoji

210 min | EN

Jedním z cílů mezinárodní platformy Visegrad Animation Forum je podporovat mladé profesionály a pomáhat jim realizovat jejich animované projekty tím, že jim poskytne prostor pro navazování spolupráce se zkušenými profesionály z různých zemí a příležitost k vybudování mezinárodní sítě kontaktů. V soutěži se utká celkem jedenáct krátkých filmů ve vývoji. Každý tým bude mít deset minut na představení svého příběhu, nápadu a budoucího animovaného filmu obecenstvu složenému z potenciálních partnerů, koproducentů a dalších profesionálů.
VAF: Soutěž krátkých filmů ve vývoji

Út 01/05/2018
15.15-18.45
Loutkové divadlo

Slovinsko na VAFu

15 min | EN | <p>VAF Třeboň has grown into a platform wh

Z Visegrad Animation Fóra vyrostla platforma, která umožňuje producentům navazovat důležité kontakty mezi sebou, setkávat se zástupci různých televizních společností a s dalšími filmovými profesionály. Právě zde se také každoročně představují noví nadějní tvůrci, ukazují svoji tvorbu evropským producentům a zajišťují si financování a distribuci pro své projekty. Přijďte se seznámit s filmovými profesionály ze Slovinska.
Slovinsko na VAFu

St 02/05/2018
09.00-09.30
Zlatá Hvězda

Kreativní Evropa MEDIA: Jak zažádat o podporu televizního projektu

45 min | EN

Sabine Minniti, ředitelka programu pro podporu televizních projektů,
vám na tomto praktickém workshopu poskytne užitečné informace a zodpoví vaše otázky týkající se podávání žádosti do programu podpory televizních projektů v rámci programu Kreativní Evropa MEDIA, jehož cílem je podporovat filmovou a televizní tvorbu. Mnozí z vás již tuto žádost jistě do některé ze sekcí programu MEDIA podali, nebo se právě chystáte. Tak jako tak se přijďte zeptat na cokoli, co vás zajímá, nebo se podělit o své zkušenosti, poznatky a rady.

Kreativní Evropa MEDIA: Jak zažádat o podporu televizního projektu

St 02/05/2018
09.15-10.00
Zlatá Hvězda

Pitching soutěž: Kategorie seriály / TV speciál

165 min | EN

Pitching soutěž: Kategorie seriály / TV speciál

St 02/05/2018
09.30-12.15
Loutkové divadlo

Nové kino / Petr Vítek

120 min | CS

Projekt Nové kino je určen pro provozovatele kin, kteří se chtějí vzdělávat ve svém oboru. Tři setkání proběhnou na filmových festivalech v Třeboni, Zlíně a Jihlavě, kde se zájemci budou učit pracovat s konkrétními druhy filmu (animované filmy, filmy pro děti a mládež a dokumenty) a zároveň společně prezentovat, jak s nimi pracují ve svých kinech.

Druhá část prezentace, Animovaný film v českých kinech, bude zaměřená na analýzu dat návštěvnosti kin z posledních tří let z různých hledisek, jak dané typy filmů fungují, nebo nefungují v českých kinech.

Nové kino / Petr Vítek

St 02/05/2018
10.00-12.00
Schwarzenberský sál

Meet the Filmmakers

60 min | CS

Meet the Filmmakers

St 02/05/2018
13.30-14.30
Festivalový stan / Zámecký park

Čt 03/05/2018
13.30-14.30
Festivalový stan / Zámecký park

Pá 04/05/2018
13.30-14.30
Festivalový stan / Zámecký park

Anifilm + VAF: Soutěž celovečerních filmů ve vývoji

180 min

Celovečerní filmy vzbuzují obrovský zájem diváků i tvůrců. Přestože
jsou kreativní počiny ze zemí s nízkou produkční kapacitou často přijímány s nadšením a jejich tvůrci jsou žádaní, celá střední a východní Evropa se stále potýká s citelným nedostatkem nástrojů
a know-how v oblasti produkce, koprodukce a distribuce celovečerních
filmů. A právě proto VAF ve spolupráci s festivalem Anifilm a nově založenou platformou CEE Animation letos představí zbrusu novou lahůdku: pitchingovou soutěž pro připravované celovečerní animované filmy.

Anifilm + VAF: Soutěž celovečerních filmů ve vývoji

St 02/05/2018
15.00-18.00
Loutkové divadlo

Šeredný styl a dynamická animace / Nikita Diakur

90 min | EN

Hlavním konceptem při tvorbě krátkého filmu Hnus bylo použití surových, spontánních a interaktivních metod modelování, texturování a animace. Ve své přednášce Nikita Diakur pohovoří o tvůrčím procesu a nápadech, jejichž rozvoj nakonec vyústil ve výsledný „šeredný“ styl a přístup k animaci. Hnus byl natočen pomocí kombinace loutkové animace a dynamické počítačové simulace a kolísá mezi fyzicky přesným a rušivým ztvárněním. Postavy ve filmu jsou virtuální „ragdoll“ modely sestavené ze vzájemně propojených dynamických částí. Pohyb postav a jejich interakci s prostředím zajišťují virtuální „vodiči“, kteří jednotlivé části jejich těl ovládají pomocí simulovaných provázků.

Šeredný styl a dynamická animace / Nikita Diakur

St 02/05/2018
15.00-16.30
Schwarzenberský sál

Klasické umění a jeho význam pro počítačovou animaci / Robin Cooper

90 min | EN

Robin Cooper, jež dlouho působila jako vedoucí výtvarnice ve studiu Pixar Animation, se bude zabývat otázkou, do jaké míry je klasické umění relevantní pro moderní C.G. animace. Na obrazech a ukázkách z umění, filmu/animace a designu bude s posluchači zkoumat vliv umění, umělců a designu na moderní počítačovou animaci. Ukáže nám, jak je snadné naučit se pracovat s programy a vytvářet prostředí, která působí jako reálná scéna. A také jak důležité je mít cit pro design, architekturu, barvy, formy, světlo a kompozici, což jsou zásadní ingredience pro design, který přetrvá.

Klasické umění a jeho význam pro počítačovou animaci / Robin Cooper

St 02/05/2018
18.00-19.30
Schwarzenberský sál

Virtuální realita - neomezený prostor pro tvorbu / Jan Brukner

90 min | CS | interpreted to Eng

BrainzVR je kreativní studio, které se zabývá produkcí zážitků a storytellingem ve virtuální realitě. V rámci přednášky nás Jan Brukner, art director a 3D specialista studia, provede základními kameny imerzivity virtuálního světa a jeho možnostmi. Představí několik nových projektů, které BrainzVR vytvořilo a jak vlastně vznikaly – od cestování časem v sedadle veterána (ŠKODA AUTO) skrze 100 let české historie (Czech Tourism) až po projížďku reinovativního designu T3 Coupé „party tramvaje“ (z pera studia Anna Marešová Designers). Vše si následně můžete vyzkoušet v Game&VR zone.

Virtuální realita - neomezený prostor pro tvorbu / Jan Brukner

Čt 03/05/2018
12.30-14.00
Schwarzenberský sál

Indie menu I: Hry pro děti v Mezinárodní soutěži / Lukáš Kunce

45 min | CS | interpreted to Eng

Stále máte pocit, že počítačové hry vašim dětem neprospívají? Nechte se přesvědčit o opaku ve speciálním dětském vydání Indie Menu! Lukáš Kunce z českého studia Amanita Design se v něm zaměří na kvalitní hry bez násilí, bez manýrů výherních automatů a s minimem psaného textu, aby jim bez problémů porozuměli i ti nejmenší. Kromě her nominovaných na cenu Anifilmu představí i několik nadějných kousků, které na naše počítače, mobily a tablety zamíří až v průběhu letošního roku.

Indie menu I: Hry pro děti v Mezinárodní soutěži / Lukáš Kunce

Čt 03/05/2018
15.30-16.15
Schwarzenberský sál

Making of Můj život Cuketky / Elie Chapuis

90 min | EN

Objevte společně s Eliem Chapuisem, animátorem filmu Můj život Cuketky, taje tvůrčího a technického procesu, který vedl k filmové adaptaci populární knihy, a zjistěte, jak probíhala výroba loutek a animace přímo během natáčení. Deset let boje kreativity s omezeným rozpočtem nakonec přineslo první švýcarský animovaný film nominovaný na Oscara.

Animátor Elie Chapuis (který se věnuje i své vlastní loutkové tvorbě) sbíral zkušenosti i na dalších mezinárodních celovečerních filmech, mimo jiné na Fantastickém panu Lišákovi. Můj život Cuketky patří ke špičce současné světové loutkové celovečerní animace. roducenta a režiséra Clauda Barrase, který se specializuje na stop-motion animaci.

Making of Můj život Cuketky / Elie Chapuis

Čt 03/05/2018
16.30-18.00
Schwarzenberský sál

VAF: Závěrečná ceremonie

60 min | EN

VAF: Závěrečná ceremonie

Čt 03/05/2018
17.30-18.30
Loutkové divadlo

Masterclass: I kdybych měl jít údolím... / Chris Landreth

90 min | EN

Chris Landreth uvede obecenstvo do problematiky strašidelného údolí (uncanny valley) a provede je jeho historií od prvopočátků, které lze vystopovat v byzantském umění 11. století. Proběhne pracemi Giotta, iluzivními díly trompe l'oeil 16. století, na skok se zastaví ve světě fotorealistických tvůrců poloviny 20. století, poté chvíli setrvá u děl Chucka Close a Duana Hansona a nakonec dorazí k prameni všeho, co je na strašidelném údolí tak divné a znepokojivé – lidské tváři. Účastníci přednášky se letmo seznámí s kurzem Chrise Landretha s názvem Making Faces a jeho výzkumem na Torontské univerzitě, v rámci kterého se svými kolegy zkoumá lidskou řeč u animovaných postav.

Masterclass: I kdybych měl jít údolím... / Chris Landreth

Čt 03/05/2018
18.30-20.00
Schwarzenberský sál

Seriál Websterovci - Ako sme vytvorili vlastnú sieť / Katarína Kerekesová a další

90 min | SK | interpreted to Eng

Animovaný seriál Websterovci vzniká na Slovensku od roku 2013. Prvých šesť častí koprodukčného seriálu RTVS, spoločnosti Fool Moon a Studia Miniatur Filmowych z Poľska bolo úspešne odpremiérovaných koncom roka 2017. Radi by sme vám predstavili celý produkčný proces od začiatku až po finálny produkt. Ako vznikol pôvodný nápad, ako sme dokázali postaviť produkciu v našich podmienkach, od animácie až po kompositing, ako sme vytvorili vizuál pavúčieho sveta.

Zapleťte sa s nami do siete Websterovcov.

Projekt podporili: MEDIA Creative Europe, Audiovizuálny Fond a Poľský filmový inštitút.

Seriál Websterovci - Ako sme vytvorili vlastnú sieť / Katarína Kerekesová a další

Pá 04/05/2018
10.00-11.30
Schwarzenberský sál

Magnesia Litera animovaná / Maria Procházková, Pavel Mandys

60 min | CS | interpreted to Eng

Hlavním cílem cen Magnesia Litera je propagovat kvalitní literaturu a dobré knihy. Pro zjednodušení orientace v nominacích se vybrané knihy prezentují formou animovaných půlminutovek. Beseda s tvůrci Pavlem Mandysem, předsedou Spolku Litera, režisérkou Mariou Procházkovou a přítomnými animátory a výtvarníky (Lucie Sunková, Jan Saska, Marek Pokorný, Tomáš Holub, Kateřina Karhánková, Darja Kascheeva, Anna Paděrová, Pavla Dudová, Marek Náprstek, Bára Halířová, Niké Papadopulosová, Bety Suchanová, Michaela Mihalyiová, Nora Štrbová, Martina Chwistková, Martin Smatana ad.).

Magnesia Litera animovaná / Maria Procházková, Pavel Mandys

Pá 04/05/2018
12.00-13.00
Schwarzenberský sál

Making of Psí ostrov / Ben Adler, Elie Chapuis

90 min | EN

Přijměte pozvání k zasvěcené debatě koproducenta Bena Adlera a animátora Elieho Chapuiho o složitostech, překvapeních a potěšení, které je potkaly při práci na filmu Psí ostrov, nejnovějším celovečerním stop-motion filmu Wese Andersona. Objevte tvůrčí proces skrývající se za uměním, animací, loutkami a režisérovým jedinečným přístupem k tvorbě filmu, který je otevřeným vyznáním lásky k řemeslu stop-motion animace. Wes Anderson expandoval do oblasti animace roku 2009 s loutkovým Fantastickým panem Lišákem. Jeho novinka Psí ostrov z japonského prostředí posouvá laťku stop-motion animace ještě o něco výš.

Making of Psí ostrov / Ben Adler, Elie Chapuis

Pá 04/05/2018
13.30-15.00
Schwarzenberský sál

Autogramiáda: Z lásky k Praze / Gene Deitch

60 min | CS

Čtivě napsaná autobiografie režiséra Gena Deitche „Z lásky k Praze“ se letos konečně dočkala českého překladu. Kniha poutavě vypráví o neuvěřitelných osudových zvratech významného amerického filmaře, který spoluvytvářel československé dějiny animovaného filmu. Na Anifilmu ji americký rodák, který již desítky let žije v České republice, osobně uvede a bude připraven vám knihu podepsat.

Autogramiáda: Z lásky k Praze / Gene Deitch

Pá 04/05/2018
15.00-16.00
Festivalový stan / Zámecký park

Pár poznámek k animaci postav / Rich Quade

90 min | EN

Co je vlastně animace postav a potřebujeme ji vůbec? Rich Quade definuje „animaci postav“ jako pohyb vycházející z myšlenek, pocitů a motivací vlastních osobnosti dané postavy. Zvláště u kratších filmů se animace často opírá o dějové prvky nebo archetypy postav. Delší filmy kladou větší důraz na animaci individuálních postav. Jak vytvořit skutečně kvalitní animaci postavy? Rich Quade, vedoucí animátor na filmech jako Život brouka, Toy Story, Hledá se Nemo nebo Úžasňákovi, doloží posluchačům příklady dobré a špatné animace na ukázkách z různých filmů, pohovoří o běžných úskalích a představí několik strategií, kterými lze animovaným postavám skutečně vdechnout život.

Pár poznámek k animaci postav / Rich Quade

Pá 04/05/2018
15.30-17.00
Schwarzenberský sál

Tvorba vln ve filmu Moana (dějiny počítačové animace vody) / Aylish Wood

90 min | EN

Na příkladu animovaného filmu Moana (2016, Disney) vás Aylish Woodová seznámí s dějinami počítačové animace vody. Moana si vysloužila ovace za realistickou animaci oceánu, díky které voda a vlny působí jako věrné zpodobnění svých reálných protějšků. Cílem této prezentace je předvést, že simulovaný oceán a vlastně ani jiné simulace v animovaných (a hraných) filmech nikdy neimitují skutečnost přímočaře. Účastníci se na vlastní oči a uši přesvědčí, že simulace jsou naopak vždy amalgámem několika různých technologických (softwarových a renderovacích) a kulturních vlivů.

Tvorba vln ve filmu Moana (dějiny počítačové animace vody) / Aylish Wood

Pá 04/05/2018
17.30-19.00
Schwarzenberský sál

Zvukový design: víc než jen “břink, buch, prásk“ / Rob Carr

60 min | EN

Zvukový design: víc než jen “břink, buch, prásk“ / Rob Carr

Pá 04/05/2018
19.00-20.00
Schwarzenberský sál

Sbírka animované tvorby v Alšově jihočeské galerii / David Kubec

60 min

Česká loutková animace, jež v minulosti redefinovala filmovou estetiku, působí ve světové kinematografii jako nezapomenutelný element. Nově vznikající sbírka v Alšově jihočeské galerii se specializuje na filmovou a televizní loutku, grafický a další související umělecký materiál v oblasti animace. Nedílnou součástí péče o sbírku bude její digitalizace, online prezentace a zpřístupňování.
Ve spolupráci s Občanským sdružením pro podporu animovaného filmu a festivalem Anifilm tak vznikne platforma, která naváže na důležité kulturní hodnoty a bude prezentovat fenomén české animace nejen u nás, ale i v zahraničí.

Sbírka animované tvorby v Alšově jihočeské galerii / David Kubec

So 05/05/2018
10.00-11.00
Schwarzenberský sál

Kingdom Come: Deliverance - estetika hry a 3000 duší / Mikuláš Podprocký, Michal Hoz

90 min | CS | interpreted to Eng

Kde probíhala ve hře Kingdom Come: Deliverance historická rekonstrukce a kde se jedná jen o fikci? To, jak dochovaná fakta ovlivnila vizuální design herních elementů a kde výtvarníci mohli (anebo museli) popustit uzdu fantazii, poodkryje art director hry Mikuláš Podprocký. Mikuláš Hoz zase ve hře oblékl tisíce postav a na praktických ukázkách vám ukáže celý proces od prvotního konceptu až po živoucí charaktery. Při tvorbě reálných historických postav bylo totiž nutné kombinovat assety za využití unikátních technických řešení.
Kingdom Come: Deliverance - estetika hry a 3000 duší / Mikuláš Podprocký, Michal Hoz

So 05/05/2018
11.00-12.30
Schwarzenberský sál

Animasofie: uvedení českého překladu knihy / K. Boháčková, E. Děcká

60 min | CS

Anifilm představí nedávno vydaný překlad stěžejní publikace současné teorie animace, knihu estonského animátora a teoretika Ülo Pikkova Animasofie: teoretické kapitoly o animovaném filmu (Praha: NAMU, 2018). S knihou vás seznámí odborná redaktorka českého překladu Kamila Boháčková a autorka odborné studie ke knize Eliška Děcká. Součástí prezentace bude nejen představení základní koncepce knihy a jejího českého překladu, který se v některých ohledech od originálu liší, ale i zasazení Pikkovova uvažování do širšího kontextu současného myšlení o animaci. Uvidíte i některé estonské animované filmy, které jsou součástí DVD přiloženého ke knize a zároveň jsou v knize rozebírány ze specifických úhlů pohledu.

Animasofie: uvedení českého překladu knihy / K. Boháčková, E. Děcká

So 05/05/2018
11.30-12.30
Festivalový stan / Zámecký park

Indie Menu II: Výtvarné hry v Mezinárodní soutěži / Jakub Dvorský

60 min | CS | interpreted to Eng

Přijďte se seznámit s těmi nejkrásnějšími a nejzajímavějšími nezávislými hrami uplynulého roku, které vás zaručeně okouzlí, rozesmějí nebo dojmou. Jakub Dvorský, zakladatel českého studia Amanita Design, ve své přednášce představí nové autorské hry, které mezi silnou konkurencí vynikají zejména svým výtvarným zpracováním. K titulům nominovaným na cenu Anifilmu přidá i několik osobních favoritů, které zatím ještě nevyšly.

Indie Menu II: Výtvarné hry v Mezinárodní soutěži / Jakub Dvorský

So 05/05/2018
13.00-14.00
Schwarzenberský sál

Animační proces ve hře Rain World / Joar Jakobsson, James Therrien

60 min | EN

Herní vývojáři ze studia Videocult Joar Jakobsson a James Therrien pohovoří o jedinečném stylu procedurální animace kombinující programování s uměním, v němž byl stvořen prazvláštní exotický ekosystém hry Rain World. Autoři posluchačům vysvětlí, z jakých praktických životních postojů styl hry vychází a krok za krokem přiblíží, jak vznikaly postavy z Rain World – jejich vzhled, animace i pohyb – a objasní, jak jsou všechny tyto procesy provázány. Nakonec vyloží, proč by se podle nich měli výtvarníci naučit programovat a proč by se programátoři měli věnovat výtvarnému umění!

Animační proces ve hře Rain World / Joar Jakobsson, James Therrien

So 05/05/2018
14.30-15.30
Schwarzenberský sál

Setkání s tvůrci z Českého obzoru

60 min | CS

Setkání s tvůrci z Českého obzoru

So 05/05/2018
15.00-16.00
Festivalový stan / Zámecký park

Co mě přivedlo do Pixaru a vývoj animačního oddělení během tvorby Příběhu hraček / Rich Quade

90 min | EN

Rich Quade vylíčí, co ho přivedlo do studia Pixar Animation Studios, a popíše, jak na tom byl americký animační průmysl koncem osmdesátých let. Do studia Pixar nastoupil v roce 1992, kdy byl Příběh hraček teprve v plenkách. Společnost Pixar budovala své studio zaměřené na nové médium úplně od základů a hledala novou strukturu. Organizaci animačního oddělení ovlivnila řada technických, logistických, ale i filozofických faktorů. Rich Quade vysvětlí, jak tyto síly utvářely animační oddělení, které se pak do jisté míry stalo vzorem pro počítačem animovanou tvorbu.

Co mě přivedlo do Pixaru a vývoj animačního oddělení během tvorby Příběhu hraček / Rich Quade

So 05/05/2018
16.00-17.30
Schwarzenberský sál

Jak tvořím hry já / Ricky Haggett

60 min | EN

Ricky Haggett, výkonný ředitel a vývojář studia Hollow Ponds, v posledních deseti letech vytvořil ve spolupráci s různými umělci, z nichž mnozí nepůsobí v tradičním herním průmyslu, řadu nekonvenčních zábavných her. V přednášce představí svou práci na vybraných hrách ze své dílny včetně raných prototypů a probere s posluchači proces jejich tvorby – a to jak po technické, tak i tvůrčí stránce.

Jak tvořím hry já / Ricky Haggett

So 05/05/2018
17.30-18.30
Schwarzenberský sál

Umění a řemeslo - Jak State of Play ručně tvoří herní světy / Luke Whittaker

60 min

Vývojářské studio State of Play vytváří jedinečné hry. Na kontě mají například ručně vytvořenou puzzle adventuru Lumino City, která v roce 2016 získala cenu BAFTA, uměleckou pinball hru INKS či origami rébus pro iOS KAMI 2. Spoluzakladatel a kreativní ředitel studia Luke Whittaker vás provede procesem tvorby her včetně ruční práce s papírem, kartonem a miniaturní elektronikou. Studio také často spolupracuje s umělci, architekty a modeláři a Luke ukáže, jak tato spolupráce pomáhá při zapracovávání různých procesů, nápadů a návrhů do jejich her.

Umění a řemeslo - Jak State of Play ručně tvoří herní světy / Luke Whittaker

Ne 06/05/2018
10.00-11.00
Schwarzenberský sál

Making of: S láskou Vincent / Dorota Kobiela

60 min | EN

Dorota Kobielová z polského studia BreakThru Films, autorka projektu a spolurežisérka filmu S láskou Vincent, vás provede zákulisím jeho natáčení a vzniku maleb použitých k jeho animaci. Díky materiálům shromážděným během natáčení uvidíte, jak tento unikátní film poskládaný z 65 000 olejomaleb ručně namalovaných 125 umělci přišel na svět. Celovečerní film o Vincentu van Goghovi kombinující animaci olejomaleb s rotoskopií byl napjatě očekáván celým animačním světem. Nejedná se o životopis, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale spíše o kriminální drama pracující s určitými biografickými prvky ze života tohoto ikonického umělce.

Making of: S láskou Vincent / Dorota Kobiela

Ne 06/05/2018
10.30-11.30
volných míst: 0
Loutkové divadlo

Meet the Geeks

60 min

Meet the Geeks

Ne 06/05/2018
11.00-12.00
Festivalový stan / Zámecký park

Lekce z šarlatánství: pitva Wunderdoktora / Konstantin Kopka, Philip Feller

60 min | EN

Lekce z šarlatánství: pitva Wunderdoktora / Konstantin Kopka, Philip Feller

Ne 06/05/2018
12.30-13.30
Schwarzenberský sál

Autorské hraní: Mashinky / Jan Zelený

60 min | CS | interpreted to Eng

Posluchači se od Jana Zeleného dozvědí, jaké to je tvořit hru mnoho let sám, jakým počátečním okolnostem hra Mashinky vděčí za svoji výtvarnou stránku nebo proč se její vývoj přiklonil k deskovým hrám a z čeho všeho pochází inspirace pro tvorbu tohoto virtuálního kolejiště. Hra je od podzimu 2017 ve fázi předběžného přístupu, ale už nyní poskytuje desítky hodin zábavy fanouškům železničních strategií. Podíváme se i na nově vydaný editor uživatelských map a nejzajímavější fanouškovské světy v něm vytvořené.

Autorské hraní: Mashinky / Jan Zelený

Ne 06/05/2018
13.30-14.30
Schwarzenberský sál

Theatre VR - každý může být hercem / Jindřich Skeldal

60 min | interpreted to Eng

Virtuální realita přináší potenciál vměstnat do jediného lidského údělu více životů. A v jaké jiné profesi může člověk zažít i kus života někoho jiného než v té herecké? Jindřich Skeldal vyvíjí počítačové hry přes dvacet let. Jeho portfolio zahrnuje hry na hrdiny, střílečky i příběhové hry. Ve své přednášce však bude mluvit o svém novém projektu TheatreVR, který uživateli umožní zažít, jaké to je být hercem, stát na divadelním jevišti, hrát pro publikum. Ve své přednášce se zaměří zejména na proces tvorby hratelného prototypu, v němž se možná vůbec poprvé někdo pokusil přenést divadelní herectví do počítačové hry.

Theatre VR - každý může být hercem / Jindřich Skeldal

Ne 06/05/2018
14.30-15.30
Schwarzenberský sál