Téma festivalu: Proč 3D animace?

26|03

Téma festivalu: Proč 3D animace?

Trojrozměrná počítačová animace je přístup, který je mezi animačními technikami nejmladší. Její dominance, zvláště v oblasti celovečerní tvorby, ale v současné době ostatní přístupy zastiňuje. Je to zároveň technika, jež napomohla tomu, že animovaný film je nejpopulárnější ve své historii. 
Zeširoka pojatý filmový program Anifilmu 2018 v několika specializovaných blocích připomene více než 30letou historii této techniky. Na jednu stranu 3D představuje nejmasivnější proud současné animace, zároveň má mnoho alternativních podob a rysů, které můžeme vidět ve filmech autorských tvůrců. Na všechny tyto roviny se letošní ročník zaměří prostřednictvím pásem krátkých filmů i projekcemi filmů celovečerních. Zdaleka ale nepůjde jen o filmový program. Na možnosti i limity techniky a estetický vývoj, kterým prošla, poukáže i program složený z přednášek a prezentací a programy už zmiňovaných porotců. Rozsáhlejší masterclass pak povedou uznávaní specialisti na 3D CGI Chris Landreth a Faiyaz Jafri. Druhý jmenovaný nabídne účastníkům festivalu i speciální workshop (hlaste se, místa ubývají!). Svůj specifický přístup k technice navíc poodhalí i jeden člen znamenitého nizozemského tria Job, Joris & Mariake (které má za sebou takové festivalové hity, jako jsou Mute či Single LifeJob Roggeveen nebo Nikita Diakur s revolučním filmem Ugly. Zasvěcený pohled na to nejslavnější studio a techniku, která ho proslavila, nabídne animátor Rich Quade. V Pixar Animation Studios pracoval od začátku 90. let.