Porota

MEZINÁRODNÍ SOUTĚŽ CELOVEČERNÍCH FILMŮ

Stéphane Aubier

Absolvent bruselské akademie audiovizuálního umění La Cambre patří dnes k předním evropským animátorům. V tvůrčím tandemu s Vincentem Patarem uspěl hned po studiu s trojicí kreslených komiksových grotesek, známých jako PicPic André Shoow. Po zkušenostech s kreslenou a ploškovou animací v řadě krátkých snímků a klipů se vrátil ke svému původnímu námětu Panika v městečku a seriál s plastovými hrdiny se okamžitě stal hitem. Stejnojmenný celovečerní film nadchl diváky i kritiku a získal mj. nominaci na cenu César 2010 za nejlepší cizojazyčný film. Kreslená komedie O myšce a medvědovi, na kterém duo spolupracovalo s Benjaminem Rennerem, byla mj. odměněna cenou César 2013 za nejlepší animovaný film.

Pavla Janoušková Kubečková

Pavla Janoušková Kubečková vystudovala žurnalistiku na Karlově Univerzitě a filmovou produkci na FAMU. Je spoluzakladatelkou produkční společnosti nutprodukce. První film, který produkovala, Graffitiger (2010), byl nominován na studentského Oscara. Její producentská filmografie zahrnuje také minisérii HBO Hořící keř Agnieszky Hollandové. Na kontě má také celou řadu dokumentárních filmů jako například Show! (Cena české filmové kritiky), Velká noc či FC Roma (oba filmy získaly cenu pro nejlepší dokument na Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů v Jihlavě v roce 2013, resp. 2016). V loňském roce se podílela na produkci nového seriálu pro HBO Europe – Pustina (měl premiéru na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu jako součást výběru Primetime) a také animovaného seriálu Až po uši v mechu. Je také jednou z koproducentek nového filmu Agnieszky Hollandové Přes kosti mrtvých, který měl premiéru na Berlinale 2017.

Mihai Mitrică

Mihai Mitrică absolvoval obor Veřejná správa a v posledních čtrnácti letech se podílel na řadě filmových festivalů. Je jedním ze zakladatelů a také ředitelem mezinárodního filmového festivalu Anim’est, jediného filmového festivalu zaměřeného na animaci v Rumunsku a zároveň největšího festivalu s mezinárodním přesahem v Bukurešti. Působí jako kurátor krátkých filmů pro mnoho festivalů a specializuje se na animaci, rumunské krátké filmy a horory. Mihai Mitrică zapáleně podporuje nové animační projekty a snaží se zprostředkovat kontakt mezi rumunskými animátory a filmaři a velkými filmovými studii a produkčními společnostmi.
Od roku 2011 se, jakožto producent na volné noze, podílel na tvorbě několika krátkých filmů a spolupracoval s těmi nejtalentovanějšími představiteli nové generace rumunských animátorů. Na kontě má například filmy The Scream (2011) či World War Cup (2017) režírované Sebastianem Cosorem. 

MEZINÁRODNÍ SOUTĚŽ KRÁTKÝCH A STUDENTSKÝCH FILMŮ

Chiara Magri

Chiara Magri působí v národní filmové škole Centro Sperimentale di Cinematografia jako koordinátorka turínské katedry animace už od jejího vzniku v roce 2002. Zodpovídá za kulturní, nakladatelské a školící aktivity italské sekce Mezinárodní asociace animovaného filmu ASIFA, kde také v letech 1997 až 2002 působila jako generální tajemnice. V turínské Galerii moderního umění měla jako kurátorka na starosti celou řadu programů, výstav a každoroční mezinárodní akce Setkání s uměním animace. Vede přednášky a semináře o dějinách a estetice animace a také se podílela na průzkumu ohledně animačního průmyslu organizovaného celostátní italskou televizi RAI. Pravidelně přispívá do oborových publikací, je autorkou kapitoly o animaci v období 1975-2002 v knize Storia del cinema d'animazione od Gianniho Rondolina. Byla členkou porot a výběrových komisí na celé řadě festivalů. 

Lucie Sunková

Režisérka, animátorka, výtvarnice a spisovatelka Lucie Sunková vystudovala Výtvarnou školu Václava Hollara a katedru animované tvorby na pražské FAMU. Už od svých studií se věnuje převážně náročné animační technologii malby na skle olejovými barvami, kterou natočila pět krátkých autorských filmů. Filmy Podobizna, Pelargónie a Strom byly promítány na mnoha světových festivalech a získaly řadu ocenění, naposledy na festivalu Fantoche ve Švýcarsku, nebo Grand OFF v Polsku. Podle filmu Strom (natočeného v česko-francouzské koprodukci) vznikla také kniha a putovní výstava, představující tuto netradiční techniku. Lucie Sunková se věnuje také psaní a ilustrování knih pro děti. 

Juan Pablo Zaramella

Rodák z Buenos Aires studoval režii animovaného filmu na IDAC (Instituto de Arte Cinematografico de Avellaneda). Má na kontě množství ilustrací, animovaných reklam, krátkých znělek a skečů. Mezinárodní festival v Annecy uvedl v roce 2010 výběr ze Zaramellovy tvorby jako samostatný program. Zřejmě nejoceňovanějším krátkým animovaným filmem v historii je jeho Luminaris (2011), s 326 mezinárodními oceněními, včetně Ceny diváků a Ceny FIPRESCI v Annecy 2011, který se mj. dostal do předvýběru na cenu Oscar za nejlepší krátký animovaný film. V nejnovějším snímku Onión využil kombinaci živé animace a různých dalších experimentálních technik. Nedávno dokončil 52dílný seriál Nejmenší muž na světě (The Tiniest Man in the World) ve francouzsko-argentinské koprodukci.

MEZINÁRODNÍ SOUTĚŽ ABSTRAKTNÍCH A NENARATIVNÍCH ANIMACÍ

Magda Guidi

Ilustrátorka a autorka animovaných filmů Magda Guidi je považována za jednu z předních představitelek současné italské animace. Studovala obor animovaný film na umělecké škole Scuola de libro v Urbinu. Její autorské filmy uspěly na řadě mezinárodních festivalů např. Sì,però… (Ano, ale..., 2000), Ecco, è ora (Tady a teď, 2004 – vítěz festivalu Castelli Animati v Římě). Za videoklip Nuova identità (Nová identita, 2003) obdržela Cenu poroty na festivalu Videozoom. V roce 2009 se s Andreou Petruccim a Sergiem Gutierrezem podílela na středometrážnímu filmu L’ultima volta che vidi mio padre (Když jsem naposledy viděla svého tátu) v režii Chiary Guidi. Svůj zatím poslední projekt Via Curiel 8 (2011) vytvořila v tandemu s Marou Cerri a vynesl jim mj. hlavní cenu filmového festivalu v Turíně a zvláštní uznání na National Festival du film d’animation v Bruz.

Sylva Poláková

Filmová historička a teoretička. Absolventka oboru filmová věda na FF UK. Ve své publikační a lektorské činnosti dlouhodobě sleduje vztahy mezi filmem, výtvarným uměním a architekturou převážně v českém prostředí posledních dvou dekád a zajímá ji vliv digitálních technologií v kontextu analogových médií. Je přispěvatelkou magazínů Cinepur, A2, Flash Art. Jako dramaturgyně spolupracovala s řadou festivalů (např. PAF, MFDF Jihlava), působila v distribuční společnosti Artcam a je členkou výzkumné platformy mediabaze.cz, která se zaměřuje na výzkum, propagaci a distribuci českého audiovizuálního umění.

Miloš Tomić

Nezávislý multimediální tvůrce Miloš Tomić pochází z Bělehradu, kde vystudoval režii na Akademii múzických umění v ateliéru Miši Radivojeviće. V roce 2007 absolvoval postgraduální studium multimediální animace na FAMU v Praze pod vedením Petra Skaly. Je autorem krátkých filmů, klipů, animací, koláží a výtvarných objektů, k jejichž tvorbě využívá především zapomenuté či opuštěné předměty; zkoumá jejich význam, dává jim nový smysl a staví je do nových vztahů, zajímá ho fenomén všednodennosti a neopakovatelnosti. Je také autorem fonických koláží pro stanici Radio92, které komponoval z vlastních improvizací a zvuků nejrůznějších předmětů. Vedle toho vyučuje na srbské univerzitě Singidunum a doma i v zahraničí vede semináře o inspiraci, tvorbě krátkých filmů, animaci a objektové tvorbě.

Mezinárodní soutěž nezávislých počítačových her

Michael Frei

Michael Frei je spoluzakladatelem curyšské produkční společnosti Playables. Freiovy filmy získaly celou řadu ocenění po celém světě. V roce 2014 se stal rezidenčním animačním umělcem v Tokyu. Jeho interaktivní projekt Plug & Play byl nominován na ocenění Nuovo na Nezávislém herním festivalu a získal ocenění za nejlepší umělecký počin společně s cenou diváků na Tokyo Game Show 2015. V současnosti pracuje na multimediálním projektu Kids, který se zabývá psychologií skupiny.

Jakub Dvorský

Jakub je zakladatel, hlavní herní designer a kreativní šéf českého nezávislého studia Amanita Design, které je známé hrami Machinarium, Botanicula nebo sérií Samorost. Studio se skládá z několika samostatných týmů, které momentálně pracují na čtyřech nových hrách.

Pavel Barák

Pavel Barák se pohybuje v herním průmyslu již více než patnáct let. Je spoluzakladatelem a předsedou organizace České hry, která pomáhá a podporuje herní vývoj v ČR. Posledních šest let je ředitelem největší tuzemské konference o vývoji her Game Developers Session, která je zároveň nejstarší nezávislou konferencí v Evropě v dané oblasti. V roce 2005 založil herní studio Handjoy, které se specializuje na mobilní a reklamní hry a má na kontě více než deset komerčně vydaných herních titulů.